Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Особливості змісту й освітніх форм методичної майбутніх учителів фізичної культури до організації спортивних ігор

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Жигадло, Г. Б. uk_UA
dc.date.accessioned 2015-06-18T07:01:48Z
dc.date.available 2015-06-18T07:01:48Z
dc.date.issued 2014 uk_UA
dc.identifier.citation Жигадло Г. Б. Особливості змісту й освітніх форм методичної майбутніх учителів фізичної культури до організації спортивних ігор / Г. Б. Жигадло // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 10 (51). - C. 50-53. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7404
dc.description.abstract У даній статті розглядаються особливості методичної підготовки майбутніх вчителів фізичної культури для проведення занять із спортивних ігор.
dc.description.abstract The article deals with the peculiarities of methodic education of future physical training teachers in promoting sports games. The system of formation of Ukraine is in such state that dissatisfies the requirements of the state to the level of preparation of pedagogical workers. A crisis in educational industry showed up in disparity of knowledge of graduating students of INSTITUTION of higher learning to the public necessities, world standards, interests of personality. It is about the synthesis of national traditions of pedagogics, science, education. It is needed to distinguish three stages of process of preparation of specialists from a physical culture to organization of sport games: under professional, base professional (institution of higher learning) and the stage of professional perfection. Each of the stages has the tasks, maintenance, methods and specific forms of organization, the primary purpose of that is preparation of highly skilled specialists, achievement by them high level of professional activity in P.E of schoolchildren. In addition, each of the stages in the system of preparation of teachers of physical culture has a row of contradictions that negatively influence on the level of professional and methodical preparation. The decision of this problem, indisputably, depends on development of scientifically reasonable to maintenance, methods and forms of orientation on the profession of teacher of physical culture and their input in practice of P.E of schoolchildren. To that end it is possible to carry out diagnostics of professional fitness of schoolchildren to pedagogical activity in industry of P.E and sport, to develop flairs of students, explain the choice of this profession, developing the valued ideas about a future profession. It is important to create positive terms for further development of the first pedagogical capabilities, using acquisition of pedagogical science and practices.
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ru_RU
dc.subject методична підготовка
dc.subject спортивні ігри
dc.subject педагогічна майстерність
dc.subject професійний рівень
dc.subject methodic education
dc.subject sports games
dc.subject pedagogical mastery
dc.subject professional level
dc.title Особливості змісту й освітніх форм методичної майбутніх учителів фізичної культури до організації спортивних ігор ru_RU
dc.type Article ru_RU


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Links Collection

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics