Значна увага приділяється проблемам створення сучасних ефективних систем навчання, в рамках яких дослідження традиційних психологічних проблем дозволяє уточнити ефективність певної системи навчання, зокрема особливості уваги та мислення учнів в умовах комп'ютеризованого навчання. Розглядаються психолого-педагогічні вимоги впровадження комп'ютерно-орієнтованих систем навчання в навчальний процес з метою підвищення ефективності навчання математики в загальноосвітніх навчальних закладах. Аналізуються принципи, на підставі яких базується розвиток комп'ютерно-орієнтованих методичних систем навчання, методи дослідження ефективності використання комп'ютера в навчальному процесі критерії визначення такої ефективності і фактори, від яких вона залежить.
Ключові слова: комп'ютерно-орієнтована система навчання, Gran, психолого-педагогічні вимоги, математика, методика навчання математики, критерії ефективності комп'ютеризованого навчання, принципи навчання.
Значительное внимание уделяется проблемам создания современных эффективных систем обучения, в рамках которых исследования традиционных психологических проблем позволяет уточнить эффективность определенной системы обучения, в частности особенности внимания и мышления учащихся в условиях компьютеризированного обучения. Рассматриваются психолого-педагогические требования внедрения компьютерно-ориентированных систем обучения в учебный процесс с целью повышения эффективности обучения математике в общеобразовательных учебных заведениях. Анализируются принципы, на основании которых базируется развитие компьютерно-ориентированных методических систем обучения, методы исследования эффективности использования компьютера в учебном процессе критерии определения такой эффективности и факторы, от которых она зависит.
In this work we deal with psychological and pedagogical requirements for implementing computer-based systems of studying into educational process with the aim of improving efficiency of studying mathematics in primary, secondary and high school. Special attention is being paid to the problems of creating modern efficient systems of studying. And within the scope of these systems there is research into traditional psychological problems, which helps specify the efficiency of a certain system of studying, and in particular, distinctive characteristics of pupils’ attention and way of thinking given that studies are computer-based. We analyze principles, which are the base of the development of computer-based systems of studying, methods to estimate efficiency of the use of computers in educational process, criteria for estimating this efficiency and factors the latter depends on.