Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Система професійного розвитку керівників як чинник забезпечення результативності діяльності структурних підрозділів з продажу послуг зв’язку

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Бородієнко, О. В.
dc.date.accessioned 2015-04-03T13:40:46Z
dc.date.available 2015-04-03T13:40:46Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Бородієнко О. В. Система професійного розвитку керівників як чинник забезпечення результативності діяльності структурних підрозділів з продажу послуг зв’язку / О. В. Бородієнко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 16 : Творча особистість учителя : проблеми теорії і практики : збірник наукових праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. – Вип. 24 (34). – С. 90-95.
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/6697
dc.description.abstract В статті обґрунтовано доцільність застосування в управлінні структурним підрозділом з продажу послуг зв’язку та обслуговування споживачів коучингового підходу з метою підвищення результативності персоналу. Представлено елементи професійної компетентності, розвиток яких є необхідним для здійснення функцій управління із застосуванням коучингового підходу; на їх основі обґрунтовано модель розвитку професійної компетентності, яка забезпечує набуття необхідних знань, умінь та навичок та сприяє використанню набутої компетентності у роботі керівника. uk_UA
dc.description.abstract The expediency of coaching approach usage for the realization of control functions by the heads of departments of communications sales service for the realization of performance management approach is justified in the article. Structural elements of professional competency for the purpose of coaching approach usage are presented. The model of professional development which ensures acquirement of coaching knowledge and skills and usage of coaching instruments in the work context is justified. It is proved that coaching approach helps heads of service departments to deal with effectiveness of personal. It reflects the postulates of modern branch in management – performance management. The model of professional competencies development presented in the article is based on core competencies of effective coach – understanding of business, creation a relationship with a subordinate, goals setting skills, skills in analysis of the current situation, planning skills, ability to generate feedback to subordinates, ensuring the effectiveness of coaching procedures, skills in using of specific instruments of coaching. It helps using less corporative resources to create and develop professional skills to use coaching approach in management. The presented model consists of four stages: the distance course (to gain cognitive base), the training course (to gain skills in coaching instruments’ using), posttraining stage (to approve using of gained coaching skills in professional context), supporting stage (to control the level of performance, support motivation to use of coaching instruments, to avoid professional burnout). Presented model gives the opportunity in complex way to form and develop the competencies in coaching approach using in management and implement and control it’s using in professional context. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Видавництво НПУ імені М.П.Драгоманова uk_UA
dc.subject професійна компетентність uk_UA
dc.subject система розвитку uk_UA
dc.subject керівники структурних підрозділів uk_UA
dc.subject коучинговий підхід uk_UA
dc.subject продаж послуг зв’язку uk_UA
dc.subject обслуговування споживачів uk_UA
dc.subject результативність персоналу uk_UA
dc.subject professional competence uk_UA
dc.subject system of development uk_UA
dc.subject heads of departments uk_UA
dc.subject sales service uk_UA
dc.subject customer service uk_UA
dc.subject coaching uk_UA
dc.subject performance management uk_UA
dc.subject.classification 377.44 uk_UA
dc.title Система професійного розвитку керівників як чинник забезпечення результативності діяльності структурних підрозділів з продажу послуг зв’язку uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics