ISSN: 2310-8290
dc.contributor.author | Хотченко, І. А.![]() |
|
dc.date.accessioned | 2015-04-03T09:32:45Z | |
dc.date.available | 2015-04-03T09:32:45Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Хотченко І. А. Творча індивідуальність Конфуція : теоретичні здобутки та досвід в організації контролю навчальних досягнень / І. А. Хотченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 16 : Творча особистість учителя : проблеми теорії і практики : збірник наукових праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. – Вип. 24 (34). – С. 78-80. | |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/6682 | |
dc.description.abstract | У статті представлено творчий унесок до питання освіти, зокрема організації контролю навчальних досягнень тих, хто навчається видатного філософа Стародавнього Китаю Конфуція. Продемонстровано цінність педагогічних поглядів філософа, їхню актуальність для сучасної освіти. У даній статті також наголошується на важливості вивчення зарубіжних теоретичних здобутків та досвіду з метою удосконалення вітчизняної освіти, зокрема питання організації контролю навчальних досягнень тих, хто навчається. | uk_UA |
dc.description.abstract | This article is devoted to outstanding Chinese philosopher Confucius. Well known that his input to the solving of problems of education is enormous, particularly the theoretical achievements and experience of the organization of the control. The results of his creative work is relevant not only for China, it is a global trends in world education system. In the context of our work is appropriate to consider the experience of Chinese philosopher Confucius in the following fields of education: content of education, assessment and control of studying results, solving the problem of culture-level students. We believe it is necessary to consider the theoretical and practical of Confucious creative heritage as one of the possible ways to enrich the native education, particularly the theoretical achievements and experience of the organization of the control of students' knowledge. In the article is also underlines the necessity of the creative usage of the progressive theoretical ideas of education in foreign countries, particularly the generalized experience of the problem of organization of control of students' learning achievements at higher educational establishments of China in the practice of Ukraine's higher education. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Видавництво НПУ імені М.П.Драгоманова | uk_UA |
dc.subject | Конфуцій | uk_UA |
dc.subject | творча індивідуальність | uk_UA |
dc.subject | освіта | uk_UA |
dc.subject | оцінювання | uk_UA |
dc.subject | контроль | uk_UA |
dc.subject | Confucious | uk_UA |
dc.subject | creative individuality | uk_UA |
dc.subject | education | uk_UA |
dc.subject | assessment | uk_UA |
dc.subject | control | uk_UA |
dc.subject.classification | 37(091)(510)-051 | uk_UA |
dc.title | Творча індивідуальність Конфуція: теоретичні здобутки та досвід в організації контролю навчальних досягнень | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |