Викладання будь-якої дисципліни зв’язано з необхідністю реалізації усіх відомих принципів навчання. Співвідношення окремих принципів визначає особливості навчального процесу з конкретних дисциплін. Особливістю викладання фізичних дисциплін на будь-якому рівні є визначальна роль принципів наочності і зв’язки з навколишнім світом, із практичною діяльністю. Ці два принципи органічно пов’язані між собою, доповнюють один одного і, у першу чергу, забезпечують ефективність викладання фізичних законів і явищ.
Те, що навчання фізиці повинне бути наочно і всебічно ілюстровано, не викликає ні в кого заперечень. В принципі можна сказати, що нічого тут що-небудь обговорювати. Адже необхідність дотримуватись
17
критеріїв наочності і переконливості закладена в кваліфікаційних характеристиках фахівців відповідного рівня. Однак, реальні умови, у яких функціонує наша освіта, змушують говорити про необхідність посилення уваги до цієї сторони навчальних процесів і особливо з фізичних наук.
Преподавание любой дисциплины связано с необходимостью реализации всех известных принципов обучения. Соотношение отдельных принципов определяет особенности учебного процесса по конкретным дисциплинам. Особенностью преподавания физических дисциплин на любом уровне является определяющая роль принципов наглядности и связи с окружающим миром, с практической деятельностью. Эти два принципа органически связаны между собой, дополняют друг друга и, в первую очередь, обеспечивают эффективность преподавания физических законов и явлений.
The teaching of any subject connected with the necessity of implementing all known principles of learning. Value of certain principles determines the characteristics of the learning process on specific subjects. Feature of teaching natural sciences at any level is the decisive role of the principles of visibility and communication with the outside world, with practitioners. These two principles are organically related, complementary and, above all, ensure the effectiveness of teaching physical laws and phenomena.