У дисертації проаналізовано різні підходи до організації проектно-художньої
діяльності вчителів технологій у післядипломній освіті у вітчизняній та зарубіжній
психолого-педагогічній науці. Виокремлено компоненти та визначено критерії,
показники і рівні дизайн-компетентності учителів технологій у процесі
післядипломної дизайн-освіти. У дослідженні теоретично обґрунтувати і
експериментально апробовано структурно-функціональну модель та організаційно-
педагогічні умови післядипломної проектно-художньої діяльності вчителів
технологій, сприятливі для формування їхньої дизайн-компетентності.
Розроблено програми теоретичних спецкурсів «Дизайн-пізнання» і «Дизайн-
тренінг»; модифіковано програми з художнього проектування «Рисунок» та
«Шрифти», актуальність та ефективність використання яких підтверджено шляхом
експериментального дослідження.
The author analyzes different approaches to the organization of project and art
activity of technology teachers in postgraduate education in domestic and foreign psychopedagogical
science. The main components and criteria, indicators and levels of design
competence of technology teachers in postgraduate design education are singled out in a
paper. Structural-functional model and organizational-pedagogical conditions of
postgraduate project and art activity of technology teachers, which are favourable for the
formation of their design competence are theoretically justified and experimentally tested
while research.
The programs of theoretical courses such as "Design of knowledge" and "Designtrainings"
were developed. The programs of art design: "Picture" and "Print", actuality
and effective use of which are confirmed by experimental studies were modified in paper.