У статті аналізується модернізація системи професійної підготовки вчителів на прикладі освітнього досвіду Великої Британії, зокрема з урахуванням основоположних державних документів у сфері педагогічної освіти: Національних стандартів кваліфікованого вчителя, Національного курікулуму базової підготовки вчителя тощо. Звертається увага на те, що модернізація системи вищої школи сприяє впровадженню інноваційних педагогічних технологій, перегляду традиційних лекційносемінарських форм навчання та активнішому залученню студентів до тьюторських занять, дискусій, рольових ігор, майстер-класів і проєктної діяльності. Важливу роль при цьому відіграє багаторічний досвід університетів та педагогічних коледжів, які поєднують теорію з розгалуженою системою практики в школах-партнерах. Така організація освіти дає змогу майбутнім учителям ще на етапі навчання випробувати різні підходи до викладання і, водночас, розвинути здатність рефлексувати та вдосконалювати власну професійну майстерність.
The article analyzes the modernization of the system of professional training of teachers using the example of the educational experience of Great Britain, in particular, taking into account the fundamental state documents in the field of pedagogical education: National Standards of a Qualified Teacher, National Curriculum for Basic Teacher Training, etc. Attention is drawn to the fact that the modernization of the higher education system contributes to the introduction of innovative pedagogical technologies, the revision of traditional lecture-seminar forms of education and the more active involvement of students in tutoring, discussions, role-playing games, master classes and project activities. An important role in this is played by the many years of experience of universities and pedagogical colleges, which combine theory with an extensive system of practice in partner schools.
Such an organization of education allows future teachers to try out different approaches to teaching at the training stage and, at the same time, develop the ability to reflect and improve their own professional skills.