Стаття присвячена окресленню основних напрямів розвитку професійної мотивації у майбутніх менеджерів у процесі фахової підготовки. які потребують застосовування комплексних методів і підходів. У статті приділена увага уточненню сутності поняття мотивація. Окремої уваги підлягало дослідження сутності професійної мотивації та чинників й умов її розвитку. Автор підкреслює, що внутрішня мотивація у майбутніх менеджерів є ключовим аспектом їхнього професійного становлення, формування внутрішньої професійної мотивації здійснюється під час вивчення фахових дисциплін.
Встановлено, що формування професійної мотивації майбутніх менеджерів у процесі фахової підготовки здійснюється на основі комплексного підходу і вимагає інтеграції сучасних педагогічних підходів, застосування інтерактивних методів навчання, розробки індивідуальних освітніх траєкторій, набуття практичного досвіду та активного використання цифрових технологій. Ключову роль у цьому процесі відіграє стимулювання внутрішньої мотивації студентів, що включає професійну орієнтацію навчального процесу, сприяння самовизначенню, розвиток креативності, лідерських здібностей та засвоєння принципів мотиваційного менеджменту.
У статті наводяться рекомендації щодо засобів створення індивідуальної освітньої траєкторії майбутніх менеджерів у процесі фахової підготовки, стимулювання студентів до творчої діяльності, а також шляхів вирішення проблеми поєднання теоретичної та практичної підготовки здобувачів. Пропонується введення до освітніх програм з фахової підготовки майбутніх менеджерів такої обов’язкової дисципліни як «Мотиваційний менеджмент», я їхнє доповнення й розширення за рахунок проходження онлайн-курсів та вебінарів з відповідної тематики. Особлива увага приділена висвітленню питання впровадження у освітній процес інтерактивних методів та технологічних інструментів (використання можливостей віртуальної реальність VR/AR, гейміфікації).
The article is dedicated to outlining the main directions of forming professional motivation in future managers during their professional training, which requires the application of comprehensive methods and approaches. The article focuses on clarifying the essence of the concept of motivation. Particular attention was given to studying the essence of professional motivation, as well as the factors and conditions for its development.
The author emphasizes that intrinsic motivation in future managers is a key aspect of their professional formation, and the development of internal professional motivation occurs during the study of specialized disciplines. It has been estab-lished that the development of professional motivation in future managers during their professional training is based on a com-prehensive approach and requires the integration of modern pedagogical approaches, the application of interactive teaching methods, the development of individual educational trajectories, gaining practical experience, and actively using digital tech-nologies. A crucial role in this process is played by stimulating students’ intrinsic motivation, which includes professional ori-entation in the learning process, support for self-determination, the development of creativity, leadership skills, and mastering the principles of motivational management.
The article provides recommendations on methods for creating an individual educational trajectory for future managers in the process of professional training, encouraging students to engage in creative activities, and addressing the issue of combining theoretical and practical training. The introduction of a mandatory course, «Motivational Management,» into professional training programs for future managers is proposed, as well as supplementing and expanding these programs through online courses and webinars on relevant topics.
Special attention is given to highlighting the implementation of interactive methods and technological tools in the educational process, including the use of virtual reality (VR/AR) capabilities and gamification.