Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Формування інтерпретаційного мислення здобувачів вищої освіти в процесі вокальної підготовки: теоретичний аспект проблеми

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Щолокова, Ольга Пилипівна
dc.contributor.author Ткач, Марія Михайлівна
dc.contributor.author Сінь Лу
dc.contributor.author Чжан Юнлі
dc.date.accessioned 2025-06-06T10:36:05Z
dc.date.available 2025-06-06T10:36:05Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation Щолокова, О. П. Формування інтерпретаційного мислення здобувачів вищої освіти в процесі вокальної підготовки: теоретичний аспект проблеми / О. П. Щолокова, М. М. Ткач, Лу Сінь, Юнлі Чжан // Наукові записки [Укр. держ. університету імені Михайла Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей] / М-во освіти і науки України, УДУ імені Михайла Драгоманова ; упор. Л. Л. Макаренко. – Київ : Видавничий дім "Гельветика", 2025. – Вип. CLXII (162). – С. 65–74. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/48491
dc.description.abstract У статті здійснено теоретичний аналіз проблеми формування в здобувачів вищої освіти інтерпретаційного мислення в процесі вокальної підготовки. Розглянуто в історичній ретроспективі проблему інтерпретації в усталеній філософській традиції в контексті різноманітних герменевтичних практик. Виокремлено позиції щодо проникнення герменевтичних ідей у теорію та практику музично-виконавського мистецтва, що з середини XIX століття сформувалося як самостійний вид художньо-творчої діяльності. Проаналізовано різні концепції музичної інтерпретації у вітчизняному музикознавстві та музичній педагогіці. Визначено сутність понятійного ряду: «мислення», «музичне мислення» та «інтерпретаційне мислення» музиканта-виконавця у творчій музично-виконавській діяльності. Схарактеризовано ключові позиції специфіки інтерпретаційного мислення музиканта-виконавця, спрямованого на розв’язання музично-творчого завдання, в якому виконавець-інтерпретатор має знайти відповіді на питання: для чого він виконує цей твір, які сенси закладені композитором в цей твір і що виконавець має запропонувати слухачеві/глядачеві в своїй індивідуальній інтерпретаційній моделі виконання. З урахуванням проаналізованих авторських концепцій щодо ключових положень музичної інтерпретації у музично-виконавській діяльності музикантів-інструменталістів, солістів-вокалістів тощо розкрито значущість формування інтерпретаційного мислення як важливої складової інтерпретаційної культури студента-вокаліста. Доведено, що сформованість інтерпретаційного мислення студентів у процесі вокальної підготовки дозволить здобувачам вищої освіти оригінально та неповторно генерувати власні мистецькі мотивації й потреби в процесі створення індивідуальної інтерпретаційної моделі музичного (вокального) твору на шляху подальшого вдосконалення художньої складової музичного виконавства. uk
dc.description.abstract The article presents a theoretical analysis of the problem of forming interpretive thinking in higher education students in the process of vocal training. The problem of interpretation in the established philosophical tradition in the context of various hermeneutical practices is considered in historical retrospect. The positions on the penetration of hermeneutical ideas into the theory and practice of music and performing arts, which since the middle of the XIX century has been formed as an independent type of artistic and creative activity, are highlighted. Different concepts of musical interpretation in national musicology and music pedagogy are analyzed. The essence of the conceptual series is defined: “thinking”, “musical thinking” and “interpretive thinking” of a musician-performer in creative music performance activity. The key positions of the specifics of the interpretive thinking of a musician-performer aimed at solving a musical and creative task in which the performer-interpreter must find answers to the questions: why he/she performs this work, what meanings the composer has put into this work and what the performer should offer to the listener/viewer in his/her individual interpretive model of performance are characterized. Taking into account the analyzed author's concepts of the key provisions of musical interpretation in the musical performance activities of instrumentalists, soloists-vocalists, etc., the importance of forming interpretive thinking as an important component of the interpretive culture of a student-vocalist is revealed. It is proved that the formation of students' interpretive thinking in the process of vocal training will allow higher education students to generate their own artistic motivations and needs in an original and unique way in the process of creating an individual interpretive model of a musical (vocal) work on the way to further improving the artistic component of musical performance. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім "Гельветика" uk
dc.subject інтерпретація uk
dc.subject герменевтика uk
dc.subject музична інтерпретація uk
dc.subject інтерпретаційне мислення uk
dc.subject інтерпретаційні вміння uk
dc.subject інтерпретаційна культура uk
dc.subject музично-виконавська діяльність uk
dc.subject здобувачі вищої освіти uk
dc.subject вокальна підготовка uk
dc.subject interpretation uk
dc.subject hermeneutics uk
dc.subject musical interpretation uk
dc.subject interpretive thinking uk
dc.subject interpretive skills uk
dc.subject interpretive culture uk
dc.subject music performance uk
dc.subject higher education students uk
dc.subject vocal training uk
dc.title Формування інтерпретаційного мислення здобувачів вищої освіти в процесі вокальної підготовки: теоретичний аспект проблеми uk
dc.title.alternative Formation of interpretive thinking of higher education students in the process of vocal training: theoretical aspect of the problem uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 378.147:784]:[159.937:159.955]
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/NZ-udu-162.2025.07


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Links Collection

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics