Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Лінгвокультурологічний підхід до навчання іноземної мови здобувачів вищої економічної освіти

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Безугла, І. В.
dc.contributor.author Ципіна, Д. С.
dc.date.accessioned 2025-05-29T10:00:15Z
dc.date.available 2025-05-29T10:00:15Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Безугла, І. В. Лінгвокультурологічний підхід до навчання іноземної мови здобувачів вищої економічної освіти / І. В. Безугла, Д. С. Ципіна // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2024. – Вип. 102. – С. 5-8. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/48391
dc.description.abstract У статті розглядаються теоретичні засади лінгвокультурологічного підходу як категорії методики навчання іноземних мов та його лінгводидактичний потенціал, обґрунтовується нова міжкультурна парадигма, в основі якої лежить концепція формування мовної особистості, що відкриває можливості для пошуку нових оптимальних шляхів удосконалення вищої економічної освіти здобувачів. Аналізуючи ключові поняття, такі, як культура, лінгвокультурні одиниці та інші, автори приходять до висновку, що лінгвокультурологія є необхідною і невід'ємною частиною процесу навчання іноземних мов, яка підвищує ефективність розвитку загальних комунікативних навичок. Наголошується на тому, що вивчення культури іншої країни допомагає долати комунікативні бар'єри, толерантно ставитися до переконань і поглядів інших людей, чітко розуміти соціокультурні норми та основи міжкультурної професійної комунікації. Підкреслюється важливість дотримання принципу культуровідповідності, згідно з яким викладачам іноземної мови при відборі лінгвокультурологічних матеріалів слід враховувати такі аспекти, як: визначення ціннісної значущості змісту матеріалів, якою мірою цей лінгвокультурологічний матеріал може слугувати мотиваційним фактором під час вивчення тієї чи іншої теми; доцільність використання конкретного відібраного соціокультурного матеріалу. На прикладах предметного змісту конкретних навчальних дисциплін розглянуто провідні методи (метод дискусій, метод PRES-формули, «Сократів діалог», диспут, дебати, інтерв′ю, рольові й ділові ігри, метод ситуаційного навчання – кейс-стаді. методи «Займи позицію» та «Коло ідей»), прийоми та дидактичні засоби реалізації лінгвокультурологічного підходу на занятті з професійно-орієнтованої іноземної мови. uk
dc.description.abstract The article examines theoretical basics of linguocultural approach as a category of methods of foreign language teaching and their linguistic and didactic potential, substantiated the new intercultural paradigm, which is based on the concept of forming the language personality, which opens up opportunities to search for new optimal ways of improving professional economic education of students. Analyzing the key notions such as culture, linguocultural units and others, the authors come to conclusion that linguoculture is essential and integral part of the process of teaching, which enhances the efficiency of developing general communicative skills. It is emphasised that learning the culture of another country helps to overcome communicative barriers, be tolerant towards the beliefs and attitudes of other people, and understand clearly the socio-cultural norms and foundations of intercultural professional communication. The importance of observing the principle of cultural relevance is emphasised, according to which foreign language teach-ers should take into account such aspects as: determining the value of the content of the materials, the extent to which this linguistic and cultural material can serve as a motivational factor in the study of a particular topic; the expediency of using a specific selected socio-cultural material. The leading methods (discussion method, PRES-formula method, Socratic dialogue, debate, interviews, role-playing and business games, case study method, ‘Take a stand’ and ‘Circle of ideas’ methods), techniques and didactic means of implementing the linguocultural approach in the ESP classroom are considered on the examples of the subject content of specific disciplines. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject дидактичні засоби uk
dc.subject здобувач вищої економічної овіти uk
dc.subject культура uk
dc.subject лінгвокультурологічний підхід uk
dc.subject методика навчання іноземних мов uk
dc.subject теоретичні засади міжкультурного спілкування uk
dc.subject culture uk
dc.subject didactic means uk
dc.subject higher economic education student uk
dc.subject linguocultural approach uk
dc.subject methodology of teaching of foreign languages uk
dc.subject theoretical fundamentals of intercultural communication uk
dc.title Лінгвокультурологічний підхід до навчання іноземної мови здобувачів вищої економічної освіти uk
dc.title.alternative Linguocultural approach to the foreign language teaching of higher economic education students uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 37.013.74
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series5.2024.102.01


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу