Статтю присвячено вивченню особливостей формування логістичної компетентності майбутніх тренерів з видів спорту. Підкреслено важливість знань з логістики у професійній тренерській діяльності. Проаналізовано теоретико-методичні аспекти підготовки тренерів у закладах вищої освіти. Узагальнено сутність поняття «логістична компетентність». Визначено структуру логістичної компетентності тренера, що охоплює знання, навички та уміння, які забезпечують ефективне планування, організацію і реалізацію тренувального процесу з урахуванням ресурсного, просторово-часового та інформаційного забезпечення. Охарактеризовані основні компоненти логістичної компетентності тренера, такі як: планувально-організаційний, інформаційно-аналітичний, комунікативний, етично-правовий, адаптаційно-ситуаційний, ресурсний. Планувально-організаційний компонент забезпечує цілісність і системність у роботі тренера. Від його якості залежить не лише ефективність тренувального процесу, але й результативність виступів спортсменів, збереження їхнього здоров’я та раціональне використання ресурсів. Інформаційно-аналітичний компонент відповідає за вміння аналізувати результати змагань і тренувань, вести документацію, використовувати інформаційно-комунікаційні технології для моніторингу й обліку. Комунікативний компонент має ключове значення для створення позитивного психологічного клімату, ефективної командної взаємодії та загального успіху спортивної діяльності. Адаптаційно-ситуаційний компонент забезпечує динамічне та адаптивне управління тренувальним процесом, що дозволяє досягати високих результатів навіть у змінних та непередбачуваних умовах. Ресурсний компонент є фундаментальним для організації тренувального процесу. Уміння ефективно управляти ресурсами дозволяє створити стабільні умови для зростання майстерності спортсменів. Сформованість у майбутніх тренерів логістичної компетентності дозволить їм ефективно організовувати, управляти та оптимізувати матеріальні, інформаційні та кадрові потоки у професійній діяльності.
The article is devoted to the study of the features of the formation of logistical competence of future sports coaches. The importance of knowledge of logistics in professional coaching activities is emphasized. The theoretical and methodological aspects of training coaches in higher education institutions are analyzed. The essence of the concept of «logistical competence» is generalized. The structure of the trainer's logistical competence is determined, which includes knowledge, skills and abilities that ensure effective planning, organization and implementation of the training process, taking into account resource, spatial-temporal and informational support. The main components of the trainer's logistical competence are characterized, such as: planning-organizational, information-analytical, communicative, ethical-legal, adaptive-situational, resource. The planning and organizational component ensures integrity and consistency in the coach's work. Not only the effectiveness of the training process, but also the effectiveness of athletes' performances, the preservation of their health and the rational use of resources depend on its quality. The information and analytical component is responsible for the ability to analyze the results of competitions and training, maintain documentation, use information and communication technologies for monitoring and accounting. The communicative component is of key importance for creating a positive psychological climate, effective team interaction and the overall success of sports activities. The adaptive and situational component provides dynamic and adaptive management of the training process, which allows achieving high results even in variable and unpredictable conditions. The resource component is fundamental for organizing the training process. The ability to effectively manage resources allows creating stable conditions for the growth of athletes' skills. The formation of logistical competence in future coaches will allow them to effectively organize, manage and optimize material, information and personnel flows in professional activities.