У статті підкреслюється роль практичної філософії у формуванні світоглядних орієнтирів людини у повсякденному бутті на фоні стрімкого розвитку штучного інтелекту. Наголошується на доцільності розуміння практичної філософії одночасно і як прикладної етики, і як ціннісно-нормативного фундаменту інституційних форм соціального буття людини. Крізь призму культурно-антропологічного та психологічного аспектів досліджуються наслідки втрати людиною довіри до самої себе, відмовляючись від використання здібностей власного розуму на користь засобів штучного інтелекту. У статті експлікується, що основними ціннісними орієнтаціями сучасного соціуму є утилітарність та прагматизм.
Проведене дослідження підсумовується поглядом на філософію як на практичну цінність для людини. Адже практична філософія включає застосування основних філософських положень, концепцій, принципів під час здійснення пізнання, дослідження найрізноманітніших сфер життя крізь призму філософського аналізу та за допомогою наведеного інструментарію розв'язання конкретних реальних життєвих ситуацій, що має слугувати розвитку людини.
The article emphasizes the role of practical philosophy in shaping the worldview of a person in everyday life against the background of the rapid development of artificial intelligence. It emphasizes the expediency of understanding practical philosophy both as applied ethics and as a value-normative foundation of institutional forms of human social existence. Through the prism of cultural-anthropological and psychological aspects, the consequences of a person's loss of confidence in himself, refusing to use the abilities of his own mind in favor of artificial intelligence tools, are investigated. The article explains that the main value orientations of modern society are utilitarianism and pragmatism.
The conducted research is summarized by the view on philosophy as a practical value for a person. After all, practical philosophy includes the application of basic philosophical provisions, concepts, principles during the realization of knowledge, the study of various spheres of life through the prism of philosophical analysis and, using the given tools, the solution of specific real life situations, which should serve human development.