Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Руденко, Ліля Миколаївна
dc.contributor.author Розвад, А. С.
dc.date.accessioned 2025-04-03T10:25:38Z
dc.date.available 2025-04-03T10:25:38Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Руденко, Л. М. Конфлюенція як психологічний феномен / Л. М. Руденко, А. С. Розвад // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024. – Вип. 47. – С. 97-103. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/47943
dc.description.abstract У статті досліджується феномен конфлюенції як психологічного явища у взаємодії батьків і дітей під час адаптації до інклюзивного освітнього середовища. Розглянуто механізми формування конфлюентних зв’язків, які впливають на розмиття особистісних меж, розвиток автономності дитини та її здатності до самостійного прийняття рішення. Проаналізовано вплив інклюзивного простору, який, окрім створення позитивних можливостей для соціалізації та розвитку дитини, може спричиняти додаткові емоційні виклики для батьків та дітей, особливо у разі недостатньо збалансованої підтримки, що підвищує ризик формування надмірної залежності у взаєминах. Зосереджено увагу на розробці рекомендацій для гармонізації взаємодії між батьками і дітьми. Запропоновано психологічні підходи для зменшення проявів конфлюенції, включаючи сімейну терапію, індивідуальне консультування та розвиток навичок самостійності у дітей. Практичне значення дослідження полягає у створенні адаптованих програм психологічної підтримки, які сприятимуть гармонійному розвитку дітей та ефективній інтеграції в інклюзивне середовище. uk
dc.description.abstract The article explores the phenomenon of confluence as a psychological construct in parent-child interactions during adaptation to an inclusive educational environment. It examines the mechanisms underlying the formation of confluent bonds, which affect the blurring of personal boundaries, the development of a child’s autonomy, and their ability to make independent decisions. The study analyzes the impact of the inclusive environment, which, while providing positive opportunities for the child’s socialization and development, can also pose additional emotional challenges for both parents and children. These challenges are particularly pronounced in cases of insufficiently balanced support, increasing the risk of excessive dependency in relationships. Attention is focused on developing recommendations to harmonize parent-child interactions. The study proposes psychological approaches to reduce manifestations of confluence, including family therapy, individual counseling, and fostering children’s independence skills. The practical significance of the research lies in the creation of tailored psychological support programs aimed at promoting the harmonious development of children and their effective integration into the inclusive environment. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова uk
dc.subject конфлюенція uk
dc.subject інклюзивне середовище uk
dc.subject батьківсько-дитячі відносини uk
dc.subject адаптація uk
dc.subject особистісні межі uk
dc.subject confluence uk
dc.subject inclusive environment uk
dc.subject parent-child relationships uk
dc.subject adaptation uk
dc.subject personal boundaries uk
dc.title Конфлюенція як психологічний феномен uk
dc.title.alternative Сonfluence as a psychological phenomenon uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 159.922.7:376.42
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series19.2024.47.14


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу