У статті визначено критерії оцінювання сформованості здоров’язбережувальної компетентності студентів фахових коледжів. До показників сформованості здоровʼязбережувальної компетентності студентів 1-2 курсів фахових колежів на базі не повної середньої освіти відносяться: мотиваційно-ціннісний критерій (активність та систематичність відвідування обов’язкових занять з фізичного виховання, участь у фізкультурно-оздоровчих і спортивно-масових заходах); когнітивний критерій (теоретична підготовленість за результатами тестування знань щодо здоров’язбереження); діяльнісний (критерій показники рівня соматичного здоровʼя, загальної і спеціальної рухової підготовленості); поведінковий критерій (наявність здоров’язбережувальної поведінки, що проявляється у веденні здорового способу життя). Запропоновані критерії дозволяють комплексно оцінити мотиваційний, знаннєвий, практичний та конативний компоненти здоров’язбережувальної компетентності за відповідними показниками мотивації, теоретико-методичних знань та умінь, стану і динаміки показників соматичного здоров’я, рухової підготовленості, психоемоційного стану, способу життя.
The article defines the criteria for assessing the formation of health-preserving competence of students of professional colleges. The indicators of the formation of health-preserving competence of students of 1-2 years of professional colleges on the basis of incomplete secondary education include: motivational and value criterion (activity and systematic attendance of mandatory physical education classes, participation in physical culture and health-improving and sports and mass events); cognitive criterion (theoretical preparedness according to the results of testing knowledge on health-preserving); activity criterion (criterion indicators of the level of somatic health, general and special motor preparedness); behavioral criterion (presence of health-preserving behavior, which is manifested in leading a healthy lifestyle). The proposed criteria allow for a comprehensive assessment of the motivational, cognitive, practical, and conative components of health-preserving competence based on relevant indicators of motivation, theoretical and methodological knowledge and skills, the state and dynamics of indicators of somatic health, motor fitness, psycho-emotional state, and lifestyle.