Стаття присвячена виявленню основних мотивів жінок першого періоду зрілого віку до занять фізичною культурою і спортом. Мета – визначити основні мотиви жінок першого періоду зрілого віку, які займаються розумовою діяльністю, до занять фізичною культурою і спортом. Матеріал і методи. У дослідженні взяли участь 50 жінок першого періоду зрілого віку, які працюють вчителями, вихователями у закладах освіти м. Дніпра і Дніпропетровської області. Результати. За даними анкетування визначено основні пріоритети жінок у виборі форм та засобів фізкультурно-оздоровчої діяльності, особливості режимів харчування, сну, фізичного навантаження, мотиви до занять фізичною культурою і спортом. Висновки. Визначення мотиваційних пріоритетів показало, що жінки зацікавлені у сучасних формах оздоровчих видів фізичної активності, одночасно з тим вони не мають достатнього рівня знань для складання самостійних оздоровчих програм. Тому важливим є залучення жінок до фізкультурно-оздоровчих занять відповідно до їх інтересів та потреб, в тому числі, в самостійних формах організації рухової діяльності.
The article is devoted to identifying the main motives of women of the first period of maturity for physical culture and sports. The purpose of the study is to determine the main motives of women in the first period of mature age, who are engaged in mental activity, for engaging in physical culture and sports. Material and methods. The study involved 50 women of the first period of mature age who work as teachers and educators in educational institutions of the city of Dnipro and Dnipropetrovsk region. Results. According to the data of the questionnaire, the main priorities of women in choosing forms and means of physical culture and health activities, the features of nutrition, sleep, physical activity, motives for physical culture and sports were determined. Conclusions. Determination of motivational priorities showed that women are interested in modern forms of health-improving physical activity, but at the same time, they do not have a sufficient level of knowledge to draw up independent health-improving programs. Therefore, it is important to involve women in physical culture and health-improving activities in accordance with their interests and needs, including independent forms of organizing motor activity.