Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Формування іншомовної компетентності на засадах інтегративного підходу як форма організації освітнього процесу в старшій школі

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Сорочан, Л. Ф.
dc.date.accessioned 2025-02-27T20:46:10Z
dc.date.available 2025-02-27T20:46:10Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Сорочан, Л. Ф. Формування іншомовної компетентності на засадах інтегративного підходу як форма організації освітнього процесу в старшій школі / Л. Ф. Сорочан // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2024. – Вип. 101. – С. 52-57. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/47641
dc.description.abstract Стаття присвячена формуванню іншомовної компетентності учнів старшої школи через міжпредметну інтеграцію навчання англійської мови та інших навчальних предметів. Інтегративний підхід в організації навчального процесу в старшій школі розглядається як засіб інтеграції знань, змісту й діяльності. Проаналізовано сучасні наукові джерела з інтегративного підходу. Інтегративний підхід у навчанні іноземної мови (англійської) та інших предметів у старшій школі розглядається як базовий методичний напрям, спрямований на розкриття творчості та індивідуальних особливостей старшокласників. З’ясовано, що інтегративний процес характеризується реалізацією зовнішньої та внутрішньої змістових та процесуальної сторони інтеграції. Проаналізовано метапредметність як принцип міжпредметної інтеграції, актуальний для профільно зорієнтованого навчання іноземної мови у старшій школі. Підкреслено, що іншомовна компетентність є інтегративним особистісним утворенням. Зазначено, що результатом навчання іноземної мови є здатність учнів використовувати іноземну мову як засіб пізнання, формування думки та практично застосовувати іншомовний досвід у спілкуванні у певній сфері. Проаналізовано актуальність міжпредметної інтеграції у старшій школі через інтегративні елективні курси (курси на вибір). Підкреслено доцільність розробки інтегративних елективних курсів як засобу виведення іноземної мови з ракурсу «навчального предмета» в галузь широкого практичного застосування, що передбачає різноманітні комбінації елективних курсів. Охарактеризовано можливості застосування інтегративного підходу та його реалізації через інтегративний елективний курс «Історія України англійською мовою». uk
dc.description.abstract The article is devoted to the formation of foreign language competence of high school students through the interdisciplinary integration of teaching English and other subjects. The integrative approach in the organization of the educational process in high school is considered as a means of integrating knowledge, content, activity. Modern scientific sources are analyzed from the point of view of the integrative approach. The integrative approach in teaching a foreign language (English) and other subjects in high school is viewed as a basic methodological direction aimed at revealing the creativity and individual charac-teristics of high school students. It is revealed that the integrative process is characterized by the implementation of external and internal constituents and procedural aspects of integration. Metasubjectivity is analyzed as a principle of interdisciplinary integration, which is relevant to profile-oriented teaching of a foreign language in high school. Foreign language competence is emphasized to be an integrative personal ability. It is noted that the result of learning a foreign language is the ability of students to use a foreign language as a means of learning, forming an opinion, and practically applying foreign language experience in communication in a certain area. The relevance of interdisciplinary integration in high school through integrative elective courses (optional courses) is analyzed. The expediency of developing integrative elective courses as a means of deriving a foreign language from the perspective of an "educational subject" into the field of wide practical application is emphasized. The possibilities of applying the integrative approach and its implementation through the integrative elective course "History of Ukraine in English" are characterized. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject освітній процес uk
dc.subject старша школа uk
dc.subject ключові компетентності uk
dc.subject іншомовна компетентність uk
dc.subject інтегративний підхід uk
dc.subject міжпредметна інтеграція uk
dc.subject метапредметність uk
dc.subject інтегративний елективний курс uk
dc.subject educational process uk
dc.subject high school uk
dc.subject key competencies uk
dc.subject foreign language competence uk
dc.subject integrative approach uk
dc.subject interdisciplinary integration uk
dc.subject metasubject uk
dc.subject integrative elective course uk
dc.title Формування іншомовної компетентності на засадах інтегративного підходу як форма організації освітнього процесу в старшій школі uk
dc.title.alternative Formation of foreign language competence on the basis of an integrative approach as a form of organizing the educational process in high school uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 81'243:373.5.091.313
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series5.2024.101.11


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Links Collection

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics