Стаття присвячена формуванню іншомовної компетентності учнів старшої школи через міжпредметну інтеграцію навчання англійської мови та інших навчальних предметів. Інтегративний підхід в організації навчального процесу в старшій школі розглядається як засіб інтеграції знань, змісту й діяльності. Проаналізовано сучасні наукові джерела з інтегративного підходу. Інтегративний підхід у навчанні іноземної мови (англійської) та інших предметів у старшій школі розглядається як базовий методичний напрям, спрямований на розкриття творчості та індивідуальних особливостей старшокласників. З’ясовано, що інтегративний процес характеризується реалізацією зовнішньої та внутрішньої змістових та процесуальної сторони інтеграції. Проаналізовано метапредметність як принцип міжпредметної інтеграції, актуальний для профільно зорієнтованого навчання іноземної мови у старшій школі. Підкреслено, що іншомовна компетентність є інтегративним особистісним утворенням. Зазначено, що результатом навчання іноземної мови є здатність учнів використовувати іноземну мову як засіб пізнання, формування думки та практично застосовувати іншомовний досвід у спілкуванні у певній сфері. Проаналізовано актуальність міжпредметної інтеграції у старшій школі через інтегративні елективні курси (курси на вибір). Підкреслено доцільність розробки інтегративних елективних курсів як засобу виведення іноземної мови з ракурсу «навчального предмета» в галузь широкого практичного застосування, що передбачає різноманітні комбінації елективних курсів. Охарактеризовано можливості застосування інтегративного підходу та його реалізації через інтегративний елективний курс «Історія України англійською мовою».
The article is devoted to the formation of foreign language competence of high school students through the interdisciplinary integration of teaching English and other subjects. The integrative approach in the organization of the educational process in high school is considered as a means of integrating knowledge, content, activity. Modern scientific sources are analyzed from the point of view of the integrative approach. The integrative approach in teaching a foreign language (English) and other subjects in high school is viewed as a basic methodological direction aimed at revealing the creativity and individual charac-teristics of high school students. It is revealed that the integrative process is characterized by the implementation of external and internal constituents and procedural aspects of integration. Metasubjectivity is analyzed as a principle of interdisciplinary integration, which is relevant to profile-oriented teaching of a foreign language in high school. Foreign language competence is emphasized to be an integrative personal ability. It is noted that the result of learning a foreign language is the ability of students to use a foreign language as a means of learning, forming an opinion, and practically applying foreign language experience in communication in a certain area. The relevance of interdisciplinary integration in high school through integrative elective courses (optional courses) is analyzed. The expediency of developing integrative elective courses as a means of deriving a foreign language from the perspective of an "educational subject" into the field of wide practical application is emphasized. The possibilities of applying the integrative approach and its implementation through the integrative elective course "History of Ukraine in English" are characterized.