У статті йде мова про дітей з розладами аутистичного спектра дошкільного віку, в яких порушення в розвитку зумовлені істотними обмеженнями комунікації, поведінки та соціальної взаємодії. Реакції та поведінка дітей з розладами аутистичного спектра часто є нетиповою, незрозумілою чи несподіваною. Тяжкість порушення визначається тим, як дитина здатна реагувати на зміни у повсякденному житті. Характерною ознакою дітей з розладами аутистичного спектра є їхня ігрова діяльність: одноманітне використання нетипових речей як іграшок, як пріоритет — ігри на самоті. Одним із ефективних засобів корекційного впливу на дітей із розладами аутистичного спектра є логопедична ритміка. Її активно використовують як ефективний засіб коригувального впливу на поведінку та особистість в цілому, так як логоритміка пов’язана з різними видами музичної, рухової та мовленнєвої діяльності: слухання музики, співи, музично-ритмічні рухи, гра на музичних інструментах, промовляння віршів під музику тощо. Також у статті окреслені певні правила, яких необхідно дотримуватись під час організації занять з логоритміки для дітей з розладами аутистичного спектра, які суттєво можуть покращити використання логоритміки як одного з напрямків розвитку дітей з аутизмом.
The article deals with children with autism spectrum disorders of preschool age, in which developmental disorders are caused by significant limitations of communication, behavior and social interaction. Reactions and behaviors of children with autism spectrum disorders are often atypical, confusing, or unexpected. The severity of the disorder is determined by how the child is able to respond to changes in his usual daily life. A characteristic feature of children with autism spectrum disorders is their play activities: monotonous use of non-typical things as toys, as a priority - games alone.
One of the effective means of corrective influence on children with disorders of the autistic spectrum is logopedic rhythms. It is actively used as an effective means of corrective influence on behavior and personality as a whole, since logorhythms are associated with various types of musical, motor and speech activities: listening to music, singing, musical and rhythmic movements, playing musical instruments, reciting poems to music etc. The article also outlines certain rules that must be followed when organizing classes on logrhythms for children with autism spectrum disorders, which can significantly improve the use of logrhythms as one of the areas of development of children with autism.