У даній статті зроблено спробу розкрити зміст формування готовності майбутніх вчителів фізичної культури до організації змагальної діяльності зі спортивних ігор. Завдяки аналізу літератури з’ясовано, що ефективність діяльності майбутніх учителів фізичної культури визначається злагодженістю командних дій саме в змаганнях; тренер-викладач повинен мати високий професіоналізм (високий рівень знань і умінь); підготовка майбутніх вчителів фізичної культури до організації змагальної діяльності учнів має здійснюватися на етапі професійної підготовки у ЗВО; професійна підготовка майбутніх вчителів фізичної культури має мати системний та цілісний підхід. Аналіз психолого-педагогічної літератури та практики допоміг розробити критерії та показники формування готовності майбутніх вчителів фізичної культури до організації змагальної діяльності зі спортивних ігор. Когнітивний (знання про організацію змагальної діяльності зі спортивних ігор, розуміння студентами значення формування готовності та особистісного самовизначення); емоційно-ціннісний (усвідомлений інтерес здобувачів вищої освіти бути готовим до організації змагальної діяльності зі спортивних ігор через встановлення особистісного самовизначення); довільного імпульсу (готовність студентської молоді взяти на себе відповідальність, самостійно діяти під час організації змагальної діяльності зі спортивних ігор не дивлячись на сумніви (здійснення вчинку); діяльнісний (здатність здобувачів вищої освіти долати виклики у процесі організації змагальної діяльності зі спортивних ігор, уміння втілювати ідеї у практичну спортивну діяльність).
This article attempts to reveal the content of the formation of readiness of future physical education teachers to organize competitive activities in sports games. Through the analysis of the literature, it was found that the effectiveness of the activities of future physical education teachers is determined by the coherence of team actions in competitions; the trainer-teacher must have high professionalism (high level of knowledge and skills); the preparation of future physical education teachers to organize competitive activities of students should be carried out at the stage of professional training in higher education institutions; the professional training of future physical education teachers should have a systematic and holistic approach. The analysis of psychological and pedagogical literature and practice helped to develop criteria and indicators of the formation of readiness of future physical education teachers to organize competitive activities in sports games. Cognitive (knowledge about the organization of competitive activities in sports games, students' understanding of the importance of the formation of readiness and personal self-determination); emotional-value (a conscious interest of higher education students to be ready to organize competitive sports activities through the establishment of personal self-determination); voluntary impulse (the readiness of students to take responsibility, to act independently during the organization of competitive sports activities despite doubts (completion of an act); activity (the ability of higher education students to overcome challenges in the process of organizing competitive sports activities, the ability to implement ideas into practical sports activities).