Пропонується авторське дослідження особливостей використання розробленої адаптивної спортивної гри Корнхол-2 та її вплив на соціальну адаптацію і психофізичний розвиток внутрішньо переміщених осіб. Особливість дослідження полягає у врахуванні таких результатів модифікованої методики як вплив на соціальну адаптацію, пропріоцепцію і баланс.
Головною метою дослідження було розробити та науково обгрунтувати критерії ефективності використання адаптивної спортивної гри Корнхол-2 для внутрішньо переміщених осіб дитячого віку. Протягом дослідження були використані наступні методи: аналіз та узагальнення даних науково-методичної та спеціальної літератури, експертна оцінка результатів практичної діяльності, анкетування, інтерв’ю, тест функціональної оцінки пропріоцепції і балансу, статистичний аналіз.
В процесі дослідно-аналітичної роботи встановлено покращення ефективності впливу занять адаптивною грою Корнхол-2 на соціальну адаптацію та психофізичний розвиток, що підтверджується високим та середнім рівнем соціальної адаптації в адаптаційному центрі, високим рівнем задоволеності модифікованою версією гри Корнхол відповідно до 5-бальної шкали Лайкерта, кращою динамікою зростання показників Y-тесту на пропріоцепцію і баланс у порівнянні з початковим дослідженням у групі дітей, що займалися грою Корнхол-2 (10 %).
Практичне значення отриманих результатів полягає у ефективності використання удосконаленої методики проведення гри Корнхол, врахуванні протягом занять емоційного фактору, показників дрібної моторики, пропріоцепції та балансу, а також у впровадженні результатів досліджень у практичну діяльність фахівців з адаптивних спортивних ігор.
Methods. During the research, the following methods were used: analysis and generalization of data from scientific and methodological and special literature, expert assessment of the results of practical activities, questionnaires, interviews, special tests for proprioception and balance.
Results. In the process of research and analytical work, an improvement in the effectiveness of adaptive Cornhole game on social adaptation and psychophysical development was established, which is confirmed by a high and average level of social adaptation in adaptation centre, a high level satisfaction with the modified version of the Cornhole game according to a 5-point Likert scale, better growth dynamics of the Y-test for proprioception and balance compared to the initial study in the group of children who played the Cornhole-2 game (10 %). Conclusions. The practical significance of the obtained results lies in the effectiveness of using the improved method of conducting the Cornhole game, taking into account during classes the emotional factor, indicators of fine motor skills, proprioception and balance, as well as in the implementation of research results in the practical activities of specialists in adaptive sports games.