Дисертаційна робота присвячена проблемі створення ситуації успіху у навчально-виховній роботі з розумово відсталими учнями молодших класів з метою формування позитивного ставлення до успіху.
У дисертації проаналізовано стан проблеми у загальній та спеціальній психолого-педагогічній літературі, з’ясовано актуальність та недостатність дослідження у корекційній педагогіці. Здійснено теоретичний аналіз методів стимулювання до досягнення успіху у навчально-виховній діяльності, поняття успіху, ситуації успіху, визначено поняття ставлення до успіху та чинники, що впливають на його формування, а також особливості стимулювання розумово відсталих учнів до досягнення успіху у навчально-виховній діяльності.
Визначено критерії, показники та типи ставлення до успіху розумово відсталих учнів молодших класів. Визначено стан проблеми у практиці спеціальної школи, що показав відсутність цілісного педагогічного впливу на учнів з метою стимулювання до досягнення успіху.
Розроблено та апробовано педагогічні умови створення ситуації успіху у навчально-виховній роботі з розумово відсталими учнями молодших класів. Аналіз проведеного дослідження підтвердив результативність педагогічних умов створення ситуації успіху з метою формування позитивного ставлення до успіху у навчально-виховній роботі з розумово відсталими учнями молодших класів.
The thesis is devoted to creating situations of success in educational activities of mentally retarded pupils of junior classes in order to form a positive attitude to the success.
The thesis contains an analysis of general and special psychological and pedagogical literature of research problem, elucidated relevance and insufficiency research in correctional education. Criteria, indicators and types of attitude to the success of mentally retarded pupils of junior classes have been determined. The thesis determines the state of a problem in practice of special school and showed the absence of a holistic educational impact on pupils in order to stimulate to the achievements of success. In the process of forming experiment were developed and tested pedagogical conditions of creating a situation of success. Analysis of the research has confirmed effectiveness of pedagogical conditions of creating a situation of success for creating a positive attitude to success in educational work with mentally retarded pupils of junior classes.