У статті розглянуто утримання рівноваги дітьми віком 10-12 років з особливими освітніми потребами. Первинні обстеження показали, що діти з особливими потребами можуть втримати рівновагу на незначний проміжок часу, проте можуть впасти при виконанні рухливих вправ, що вимагають координації. Метою дослідження було обґрунтувати та оцінити ефективність фізичних вправ з позицій корекції показників рівноваги у дітей 10-12 років з особливими освітніми потребами. Проведені нами дослідження виявили, що показники рівноваги відповідають низькому та нижче середнього рівня. На підставі отриманих даних була розроблена методика для покращення і певної корекції показників рівноваги. Після впровадження програми виявлено достовірне поліпшення показників за шкалою рівноваги PBS дітей з особливими освітніми потребами в основній групі. Приріст їх показників збільшився на 30,5 %.
The article deals with the balance maintenance by children aged 10-12 years with special educational needs. Initial examinations have shown that children with special needs can maintain balance for a short period of time, but can fall when performing motor exercises that require coordination. The aim of the study was to substantiate and evaluate the effectiveness of physical exercises in terms of correction of balance indicators in children aged 10-12 years with special educational needs. Our research has shown that balance indicators correspond to low and below average levels. Based on the data obtained, a methodology was developed to improve and correct balance indicators. After implementing the program, a significant improvement in the PBS balance scale scores of children with special educational needs in the main group was found. The increase of their indicators increased by 30.5 %.