Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Використання інструментів штучного інтелекту у процесі підготовки бакалаврів журналістики

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Хоменко, А. О.
dc.contributor.author Скиба, Ю. А.
dc.date.accessioned 2024-11-06T08:31:09Z
dc.date.available 2024-11-06T08:31:09Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Хоменко, А. О. Використання інструментів штучного інтелекту у процесі підготовки бакалаврів журналістики / А. О. Хоменко, Ю. А. Скиба // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2024. – Вип. 99. – С. 67-72. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/46619
dc.description.abstract У статті проаналізовано практичні інструменти штучного інтелекту для підготовки бакалаврів з журналістики. Дані інструменти значно економлять ресурси і освітян, і редакцій під час збору інформації, опису та форматування, передбачення реакції аудиторії, публікації, поширення, аналітики охоплень та комунікації з аудиторією. Розглянуто європейські та українські політики та рекомендації щодо використання штучного інтелекту у Європі та Україні, тенденції щодо пришвидшення використання інструментів штучного інтелекту у галузях освіти і економіки; дослідження реакції медіа та медійної грамотності на генеративний ШІ та власне інструменти штучного інтелекту, які є у відкритому доступі та адаптовані до інтуїтивного використання людиною: без спеціального навчання. Використання інструментів ШІ може підвищити ефективність підготовки майбутніх журналістів, персоналізацію навчання та забезпечити резильєнтність викладачів для забезпечення розвитку унікальних здібностей студентів. Оптимізація ресурсів каталізується стрімким розвитком штучного інтелекту і, зокрема, підготовка бакалаврів з журналістики трансформується під нові можливості. Штучний інтелект генерує самі інструменти і перед освітянами і журналістами постають нові виклики щодо освоєння цифрового ресурсу для якісного виконання професійних завдань. За результатами проведеного дослідження систематизовано інструменти штучного інтелекту за генеративними процесами та описано їхній основний функціонал. Як викладачі, так і журналісти-практики можуть ознайомитися якими саме інструментами штучного інтелекту можна скористатися під час збору інформації, перевірки фактів, конверсії аудіо в текст, конверсією тексту в аудіо, генерації тексту, роботи з таблицями, генерації зображень, конвертації тексту у зображення, конвертації тексту у відео, генерації відео, передбаченні реакції аудиторії, поширенні інформації, оцінці медіа-бренду у соціальних мережах, комерційній роботі засобу масової комунікації, цілодобовій технічній підтримці користувачів засобу масової комунікації. uk
dc.description.abstract The article analyzes the practical tools of artificial intelligence for training bachelors in journalism. These tools significantly save the resources of both educators and editors during the collection of information, description and formatting, prediction of audience reaction, publication, distribution, analytics of reach and communication with the audience. European and Ukrainian policies and recommendations regarding the use of artificial intelligence in Europe and Ukraine, trends in accelerating the use of artificial intelligence tools in the fields of education and economy were considered; research on media and media literacy responses to generative AI and AI tools themselves that are publicly available and adapted for intuitive human use: no special training required. The use of AI tools can increase the effectiveness of training future journalists, personalize learning and ensure the resilience of teachers to ensure the development of students' unique abilities. The optimization of resources is catalyzed by the rapid development of artificial intelligence and, in particular, the training of bachelors in journalism is transformed to new opportunities. Artificial intelligence generates the tools themselves, and educators and journalists face new challenges in mastering digital resources for quality performance of professional tasks. Based on the results of the research, artificial intelligence tools were systematized according to generative processes and their main functionality was described. Both teachers and practicing journalists can familiarize themselves with which artificial intelligence tools can be used during information gathering, fact checking, audio-to-text conversion, text-to-audio con-version, text generation, working with tables, image generation, text-to-image conversion, converting text into video, generating video, predicting audience reaction, disseminating information, evaluating a media brand in social networks, commercial work of a mass communication medium, round-the-clock technical support for users of a mass communication medium. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject штучний інтелект uk
dc.subject цифровізація uk
dc.subject журналістика uk
dc.subject вища освіта uk
dc.subject інструменти штучного інтелекту uk
dc.subject комунікація uk
dc.subject освіта uk
dc.subject медіа uk
dc.subject artificial intelligence uk
dc.subject digitalization uk
dc.subject journalism uk
dc.subject higher education uk
dc.subject artificial intelligence tools uk
dc.subject communication uk
dc.subject education uk
dc.subject media uk
dc.title Використання інструментів штучного інтелекту у процесі підготовки бакалаврів журналістики uk
dc.title.alternative The usage of artificial intelligence tools for training bachelors in journalism uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 378.091.3:070-051]:004.8
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series5.2024.99.14


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу