Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Готовність учителів початкових класів до проєктування професійного розвитку: сутність і структура

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Стародубцева, К. В.
dc.date.accessioned 2024-11-06T08:24:50Z
dc.date.available 2024-11-06T08:24:50Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Стародубцева, К. В. Готовність учителів початкових класів до проєктування професійного розвитку: сутність і структура / К. В. Стародубцева // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2024. – Вип. 99. – С. 63-67. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/46618
dc.description.abstract Стаття присвячена розгляду компонентної структури професійного розвитку вчителя початкових класів. Актуальність започаткованої проблеми пов’язана з професійною діяльністю вчителя початкових класів, необхідністю постійного підвищення педагогічної майстерності й самовдосконалення, тобто професійного розвитку. У зв’язку з цим актуалізовано розуміння феномена професійного розвитку вчителя початкових класів як динамічного процесу позитивних змін особистісних і професійно-значущих якостей, що відбуваються в ході педагогічної діяльності у початковій школі, набуття ним педагогічного досвіду, що забезпечує усталений світогляд, позитивне ставлення до професійної діяльності, дозволяє оптимізувати навчання і виховання учнів відповідно до викликів сьогодення. Визначено структуру готовності вчителів початкових класів до проєктування професійного розвитку в післядипломній освіті. Зазначено, що в цій структурі необхідними складниками виступають мотиваційно-аксіологічний, когнітивно-інформаційний, компетентнісно- орієнтований, рефлексивно-результативний компоненти. На підставі аналізу наукового фонду, установлено, що мотиваційно-аксіологічний компонент передбачає наявність мотивації до професійного розвитку, мотивації на досягнення успіху в професійній діяльності та наявність професійних цінностей. Когнітивно-інформаційний компонент передбачає обізнаність із інноваційними освітніми технологіями, наявність фахових знань і знань щодо планування індивідуальної траєкторії професійного розвитку. Компетентнісно-орієнтований компонент містить у собі наявність проєктувальних, комунікативно-організаторських умінь і здатність до емоційної саморегуляції. Рефлексивно-результативний компонент передбачає здатність до рефлексії, наявність критичного мислення, здатність до життєстійкості. Зроблено висновки. uk
dc.description.abstract This article is dedicated to examining the component structure of professional development for primary school teachers. The relevance of the issue lies in the professional activities of primary school teachers, the necessity for continuous improvement of pedagogical skills, and self-improvement, i.e., professional development. In this regard, understanding the phenomenon of professional development for primary school teachers is highlighted as a dynamic process of positive changes in personal and professionally significant qualities, occurring during pedagogical activities in primary school. These changes involve acquiring pedagogical experience, ensuring a stable worldview, a positive attitude towards professional activities, and optimizing teaching and education of students in response to contemporary challenges. The structure of primary school teachers' willingness for designing professional development in postgraduate education is defined. It is noted that the necessary components in this structure include the motivational-axiological, cognitive-informational, competence-oriented, and reflexive-resultative components. Based on an analysis of the scientific research, it is established that the motivational-axiological component involves the presence of motivation for professional development, motivation for achieving success in professional activities, and the presence of professional values. The cognitive-informational component involves awareness of innovative educational technologies, the presence of professional knowledge, and knowledge related to planning an individual trajectory of professional development. The competence-oriented component includes the presence of design, communicative-organizational skills, and the ability for emotional self-regulation. The reflexive-resultative component involves the ability for reflection, the presence of critical thinking, and the capacity for resilience. The conclusions were drawn. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject вчителі початкової школи uk
dc.subject післядипломна освіта uk
dc.subject готовність до проєктування професійного розвитку uk
dc.subject компоненти: uk
dc.subject мотиваційно-аксіологічний uk
dc.subject когнітивно-інформаційний uk
dc.subject компетентнісно-орієнтований uk
dc.subject рефлексивно-результативний uk
dc.subject primary school teachers uk
dc.subject postgraduate education uk
dc.subject willingness for designing professional development uk
dc.subject components uk
dc.title Готовність учителів початкових класів до проєктування професійного розвитку: сутність і структура uk
dc.title.alternative Willingness of Primary School Teachers for Designing Professional Development: Essence and Structure uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 378:373.3-051:37.091.12:005.963(045)
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series5.2024.99.13


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу