У статті досліджено залежність між спортивними результатами у вправах з гирями та рівнем розвитку рухових якостей й сформованості військово-прикладних рухових навичок курсантів-жінок секції гирьового спорту вищого військового навчального закладу (ВВНЗ) в умовах воєнного стану.
Встановлено, що більшість силових вправ та вправ, які вимагають прояву витривалості мають тісний та середній значущий взаємозв’язок (р<0,01) з високими результатами курсантів-жінок у змагальних вправах гирьового спорту (підтягування на низькій перекладині, присідання зі штангою, тяга штанги станова, вис на перекладині, комплексна силова вправа (КСВ), біг на 1 та 2 км, вистрибування за 1 хв). Також, між високим рівнем сформованості військово-прикладних рухових навичок курсантів-жінок та усіма вправами з гирями виявлено тісний та середній статистично значущий взаємозв’язок (р<0,01-0,05) (загальна контрольна вправа на смузі перешкод (ЗКВСП), метання гранати на дальність, марш кидком на 5 км). Результати дослідження дозволяють стверджувати, що застосування вправ з гирями у процесі фізичного виховання в умовах воєнного стану забезпечить ефективний розвиток рухових якостей, формування військово-прикладних рухових навичок з метою забезпечення фізичної готовності курсантів-жінок вищих військових навчальних закладів до навчальної та майбутньої військово-професійної й бойової діяльності.
The article examines the relationship between sports results in exercises with kettlebells and the level of development of motor qualities and the formation of military-applied motor skills of female cadets of the kettlebell sports section of a higher military educational institution under martial law. Research methods: theoretical analysis and generalization of literary sources, pedagogical observation, pedagogical testing, methods of mathematical statistics. It was established that the majority of strength exercises and exercises that require the manifestation of endurance have a close and moderately significant relationship (p<0?01) with high results of female cadets in competitive kettlebell exercises, namely: pull-ups on a low bar, squats with barbell, barbell deadlift, hanging on the crossbar, complex strength exercise, 1 and 2 km run, jumping out in 1 min. Also, a close and average statistically significant relationship (p<0.01-0.05) was found between the high level of formation of military applied motor skills of female cadets and all exercises with weights (p<0,01-0,05) (general control exercise on the obstacle course, throwing a grenade range and 5 km dash march). The results of the study allow us to state that the use of exercises with kettlebells in the process of physical education under martial law conditions will ensure the effective development of motor qualities, the formation of military-applied motor skills in order to ensure the physical readiness of female cadets of higher military educational institutions for educational and future military-professional and combat activity.