У статті розглянуто теоретичні засади та запропоновано експериментальну методику формування здоров'язбережувальної компетентності молодших школярів засобами дитячої літератури. На основі узагальнення праць дослідників, стверджено, що здоро'язбережувальна компетентність школярів – знання, практичні уміння і навички для ведення здорового способу життя, усвідомлене ставлення особистості до власного здоров'я та його збереження. Визначено основні її компоненти, які формуються у процесі навчанням: ціннісно-мотиваційний, когнітивний, операційно-діяльнісний, емоційно-вольовий. Проаналізовано зміст підручників з читання для учнів початкової школи, зауважено недостатню кількість творів про здоров'я. Експериментальну методику формування здоров'язбережувальної компетентності учнів засобами дитячої літератури з використанням ІТ побудовано на таких етапах роботи: підбір творів, спрямованих на формування здоров'язбережувальних цінностей; визначення ключових цінностей здоров'я, які акцентуються у творах; розробка ефективних методичних моделей та засобів їх аналізу; використання цифрових додатків та інтерактивних методів для підвищення ефективності та результативності освітнього процесу; розробка інтерактивних матеріалів, таких як плакати, інфографіка та ментальні карти, які допоможуть візуалізувати здоров'язбережувальні цінності. Визначено ефективні педагогічні умови, які сприяють вирішенню визначеної проблеми: проведення регулярних занять, спрямованих на опрацювання творів здоров'язбережувальної тематики; систематична організація виховної діяльності та залучення сім'ї до здоров'язбережувального виховання учнів; застосування інтерактивних технологій, інноваційних методів навчання та цифрових ресурсів; використання діяльнісного підходу як ключового аспекту здоров'язбережувального виховання молодших школярів.
the article discusses the theoretical foundations and proposes an experimental methodology for the formation of health-saving competence of junior schoolchildren through children's literature. Based on the generalization of researchers' works, it is argued that the health-saving competence of schoolchildren is knowledge, practical skills and abilities for leading a healthy lifestyle, a conscious attitude of the individual to his or her own health and its preservation. Its main components, which are formed in the course of the educational process, are identified: value-motivational, cognitive, operational-activity, emotional, and volitional. The content of reading textbooks for primary school students is analyzed, and the insufficient number of works about health is noted. The experimental methodology for the formation of students' health competence through children's literature using IT is based on the following stages of work: selection of works aimed at forming health values; identification of key health values that are emphasized in the works; development of effective methodological models and tools for their analysis; use of digital applications and interactive methods to improve the efficiency and effectiveness of the educational process; development of interactive materials such as posters, infographics, etc. The article identifies effective pedagogical conditions that contribute to solving the problem: regular classes aimed at studying health-promoting works; systematic organization of educational activities and family involvement in the health-promoting education of students; use of interactive technologies, innovative teaching methods, and digital resources; use of an activity-based approach as a key aspect of health-promoting education of primary school students.