У статті розглянуто наукові підходи, що сприяють формуванню навичок слухового самоконтролю майбутнього вчителя музичного мистецтва на заняттях з інструментального ансамблю. Запропоновано та охарактеризовано наукові підходи навичок слухового самоконтролю майбутнього вчителя музичного мистецтва на заняттях з інструментального ансамблю, а саме: системний підхід який передбачає систематизовану, зосереджену, тривалу самостійну роботу до якого входять засоби, способи, прийоми та структурний аналіз наукового пізнання; діяльнісний підхід який спрямовує на активну, продуктивну, самостійну роботу та комплекс усвідомлених умінь і навичок, що застосовується в інструментально-ансамблевій підготовці майбутнього вчителя музичного мистецтва, і сприяє формуванню навичок слухового самоконтролю на заняттях з інструментального ансамблю; рефлексивний підхід, що передбачає осмислення й переживання особистістю досвіду власної діяльності, самооцінювання, самоаналіз власних дій, уміння контролювати діяльність, що визначає здатність до слухового самоконтролю майбутнього вчителя музичного мистецтва на заняттях з інструментального ансамблю; компетентнісний підхід становить сукупність знань, умінь, навичок, які відображені у теоретико-практичній діяльності, передбачає оновлення знань, гнучкість та критичність мислення, що дозволяють виявити рівень сформованості навичок слухового самоконтролю на заняттях з інструментального ансамблю. Задля визначення сутнісної характеристики наукових підходів формування навичок слухового самоконтролю майбутнього вчителя музичного мистецтва на заняттях з інструментального ансамблю, нами було проаналізовано такі поняття, як, «системна», «діяльність», «рефлексія», «компетентність», «підхід», які проявляються через: сукупність елементів, між якими існує закономірний зв’язок чи взаємодія; активну форму діяльності; самосвідомість, самопізнання; якісна характеристика суб’єкта, яка набута ним в процесі навчання, a сам підхід є основою, що сприяє цілісному формуванню навичок слухового самоконтролю майбутнього вчителя музичного мистецтва на заняттях з інструментального ансамблю. Розглянуто й проаналізовано наукові роботи музикантів педагогів, що досліджували проблему теоретичних та методичних засад підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва до самореалізації у професійній діяльності.
The article discusses scientific approaches that contribute to the formation of auditory self-control skills of the future music teacher in instrumental ensemble classes. Scientific approaches to auditory self-control skills of the future music teacher in instrumental ensemble classes are proposed and characterized, namely: a systematic approach that involves systematized, focused, long-term independent work, which includes means, methods, techniques, and structural analysis of scientific knowledge; an activity approach that leads to active, productive, independent work and a complex of perceived abilities and skills, which is used in the instrumental and ensemble training of the future music teacher, and contributes to the formation of auditory self-control skills in instrumental ensemble classes; a reflexive approach, which involves understanding and experiencing the experience of one's own activity, self-evaluation, self-analysis of one's own actions, the ability to control the activity, which determines the ability for auditory self-control of the future music teacher in instrumental ensemble classes; the competence approach is a set of knowledge, abilities, and skills that are reflected in theoretical and practical activities, involves updating knowledge, flexibility and critical thinking, which allow to reveal the level of formation of auditory self-control skills in instrumental ensemble classes. In order to determine the essential characteristics of scientific approaches to the formation of auditory self-control skills of the future music teacher in instrumental ensemble classes, we analyzed such concepts as "system", "activity", "reflection", "competence", "approach", which are manifested by: a set of elements between which there is a regular connection or interaction; an active form of activity; self-awareness, self-knowledge; the qualitative characteristic of the subject, which he acquired during the training process, and the approach itself is the ground that allows for the integral formation of auditory self-control skills of the future music teacher in instrumental ensemble classes. The scientific works of musicians and teachers, which investigated the problem of theoretical and methodological foundations of training future music teachers for self-realization in professional activities, were reviewed and analyzed.