Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Жанрово-стильова парадигма як музикознавчо-педагогічна проблема

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Новосадова, А. А.
dc.date.accessioned 2024-06-11T12:38:32Z
dc.date.available 2024-06-11T12:38:32Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Новосадова, А. А. Жанрово-стильова парадигма як музикознавчо-педагогічна проблема / А. А. Новосадова // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць / голов. ред. кол. О. П. Щолокова. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024. – Вип. 31. – С. 3-8. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/45435
dc.description.abstract Проаналізовано музикознавчі та педагогічні дослідження щодо жанру та стилю. Зазначено, що жанрово-стильова парадигма є явищем, яка об'єднує жанрові та стильові особливості композиторської та виконавської творчості, сукупність знань щодо їх специфіки та типових рис. Визначено, що музичні стилі та жанри досліджуються у якості музикознавчого та педагогічного феноменів, відображаючи культурно-творчий розвиток тієї чи іншої епохи. Зазначено, що дослідження жанру та стилю знаходять вагомий відгук у педагогічних працях. Наголошується важливе значення жанру та стилю у виконавському розвитку студентів; виділяються три етапи вивчення жанрово-стильових категорій (ознайомливо-перцептивний, атрибутивно-аналітичний, творчий); обгрунтовується важливість цілісного аналізу музичного твору, його виразових засобів як основних характеристик певного жанру та стилю. Визначено, що розуміння жанру та стилю є однією із базових якостей майбутніх учителів музичного мистецтва, які необхідні для передачі образно-художнього змісту музичного твору, орієнтації в історико-культурному просторі, виконавському відображенні композиторського задуму. uk
dc.description.abstract The article analyzes musicological and pedagogical studies of genre and style. It is noted that the genre-style paradigm is a complex and multifaceted phenomenon that combines genre and style features of musical creativity. It is established that a full-fledged study of genre and style is possible on the basis of determining the unity of their typological features. The purpose of the article is to consider significant approaches to the definition of genre and style as musicological and pedagogical categories. It was determined that the genre-style paradigm is a concept related to the analysis of various musical styles and genres, including knowledge of their typical features. It is emphasized that the genre-style paradigm helps students to better understand musical art. It was determined that the understanding of genre and style is one of the basic skills of students of art education. They are necessary for the transfer of artistic content, the student's orientation in the historical and cultural situation, the main aspects of the composer's creativity, and the manifestation of one's personality. It should also be noted that the understanding of genre and style is necessary for the teacher to solve educational tasks during the educational process with students and transfer this knowledge to students. The complex of expressive means reflecting the genre-stylistic specificity of the musical text requires musicians and choreographers to understand the figurative and pictorial features of musical compositions. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова uk
dc.subject жанр uk
dc.subject стиль uk
dc.subject жанрово-стильова парадигма uk
dc.subject музикознавство uk
dc.subject педагогіка uk
dc.subject майбутні вчителі музичного мистецтва uk
dc.subject genre uk
dc.subject style uk
dc.subject genre-style concept uk
dc.subject musicology uk
dc.subject pedagogy uk
dc.subject future teachers of musical art uk
dc.title Жанрово-стильова парадигма як музикознавчо-педагогічна проблема uk
dc.title.alternative Genre-style paradigm as a musicological and pedagogical problem uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 378.13.2:78
dc.identifier.doi doi.org/10.31392/UDU-nc.series14.2024.31.01


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics