Притчі вважаються ефективним інструментом у роботі психолога з батьками дітей з порушеннями у розвитку. Як своєрідна метафора притчі запускають нейродинамічні механізми відображення особистістю актуальних життєвих проблем. Використання притч є специфікою залежно від психодинамічного етапу сім'ї з дитиною, яка має певні проблеми в розвитку. Запити батьків дітей із порушеннями розвитку були класифіковані, а притчі зіставлені з кожним типом основного запиту. Можливе використання різноманітних варіантів роботи психолога з притчами у терапевтичному процесі. Наприкінці автор наводить кілька прикладів притч.
Parables are considered to be as an effective tool in psychologist's work with parents of children with abnormal development. As a kind of metaphor, parables actuate neurodynamic mechanisms of personality`s reflection of actual life issues. The use of parables are specific depending on the psychodynamic stage of family with the child who have some developmental problems. The requests of parents of children with abnormal development were classified and the parables were matched to each underlying request type. The use of various options of work with stories by psychologist in the therapeutic process is possible. The author give some examples of parables at the end.