Метою цієї статті було дослідити вплив на фізичну підготовленість учнів під час занять волейболом на парах фізичної культури відповідно до тактичних принципів цього виду спорту, та порівняти їх з роботою за стандартною навчальною програмою для вищих навчальних закладів. Для вирішення завдань дослідження у роботі застосувалися наступні методи дослідження: аналіз та узагальнення літературних джерел та науково-методичного забезпечення; педагогічне спостереження; педагогічний експеримент, методи математичної статистики. У статті розглядається гра, як історично сформоване суспільне явище, як вид діяльності, як засіб і метод навчання, розвитку рухових здібностей, виховання моральних якостей. Надважливе значення у вихованні підростаючого покоління мають регулярні заняття фізичними вправами і спортом. Численні наукові дослідження засвідчили, що при регулярному занятті фізичними вправами та іграми діти швидше ростуть і розвиваються. Фізичні вправи та ігри сприяють розвитку всіх основних фізичних якостей дитини, зміцненню її здоров'я, формуванню духовних і моральних якостей. У підлітковому віці необхідність занять не згасає, ще й додається велика потреба в соціалізації, знаходження спільної мови з однолітками. Ми розглянули гру в волейбол, як основний засіб збереження та вдосконалення фізичного здоров'я здобувачів освіти маталургійних спеціальностей. Проведені нами дослідження показали доцільність застосування програми в практиці фізичного виховання та результативність навчально-виховного процесу з фізичної культури в вищих навчальних закладах.
The purpose of this article was to study the influence on physical fitness of students during volleyball classes in physical education pairs in accordance with the tactical principles of this sport, and to compare them with the work on the standard curriculum for higher education institutions. To solve the research tasks, the following research methods were used: analysis and synthesis of literary sources and scientific and methodological support; pedagogical observation; pedagogical experiment; methods of mathematical statistics. The article deals with the game as a historically formed social phenomenon, as a type of activity, as a means and method of learning, development of motor abilities, and education of moral qualities. Regular physical exercises and sports are of utmost importance in the education of the younger generation. Numerous scientific studies have shown that children grow and develop faster with regular exercise and games. Physical exercises and games contribute to the development of all the basic physical qualities of a child, strengthening his or her health, and forming spiritual and moral qualities. In adolescence, the need for exercise does not fade away, and there is a great need for socialization, finding a common language with peers. We considered the game of volleyball as the main means of preserving and improving the physical health of students of metallurgical specialties. Our research has shown the feasibility of applying the program in the practice of physical education and the effectiveness of the educational process in physical education in higher education institutions.