У дисертації запропоновано науково обґрунтовану методику формування критичного мислення старшокласників на уроках інформатики. У дослідженні уточнено поняття «критичного мислення», розглянуто його складові та шляхи їх формування в учнів загальноосвітніх шкіл при навчанні інформатиці. Обґрунтовано доцільність використання прийомів розвитку критичного мислення на різних етапах уроку інформатики. Створено й впроваджено в навчальний процес робочі зошити з розвитку критичного мислення для учнів 9-х, 10-х та 11-х класів, які передбачають реалізацію інноваційних педагогічних технологій та запропонованих прийомів розвитку критичного мислення за умов класно-урочної системи. Результати дослідження впроваджено в навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів.
In dissertation the scientifically grounded method of development of critical thought of senior pupils is offered on the lessons of informatics. The concept of «critical thought» is specified in research, it is considered constituents and ways of their forming for the students of general schools. Grounded expedience of the use of different receptions of development of critical thought on the different stages of lesson of informatics. It is created and inculcated in an educational process workings notebooks from development of critical thought for the students of 9th, 10th and 11th classes which foresee realization of innovative pedagogical technologies and offered receptions of development of critical thought at the terms of the class-fixed system. Research results are inculcated in an educational-educate process of general educational establishments.