Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Педагогічні умови формування інноваційної компетентності майбутніх учителів біології

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Бурчак, Л. В.
dc.date.accessioned 2024-03-01T12:13:18Z
dc.date.available 2024-03-01T12:13:18Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Бурчак, Л. В. Педагогічні умови формування інноваційної компетентності майбутніх учителів біології / Л. В. Бурчак // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2023. – Вип. 95. – С. 24-29. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/44316
dc.description.abstract У статті представлено процес відбору й ранжування педагогічних умов формування інноваційної компетентності майбутніх учителів біології в закладах вищої педагогічної освіти, оскільки сучасний учитель має на меті не лише навчати учнів конкретному предмету, забезпечувати їхню цілковиту підготовку, що відповідатиме інноваційним орієнтирам, соціальним запитам, важливим стратегіям інформаційного простору, але й ефективно здійснювати дослідницьку, наукову, новаторську діяльність. Проведено аналіз сутності понять «умова», «педагогічна умова», бо від виконання певних умов залежить успішність реалізації системи формування інноваційної компетентності майбутніх учителів біології. Узагальнюючи погляди науковців, названо основні педагогічні умови, що є, на думку автора, найактуальнішими у процесі формування інноваційної компетентності майбутніх учителів біології. Представлено результати експертного оцінювання педагогічних умов формування інноваційної компетентності майбутніх учителів біології. Зазначено, що відібрані експертами педагогічні умови впливають на перебіг процесу формування інноваційної компетентності майбутніх учителів біології в процесі фахової підготовки в університеті, а інформація, що була отримана від респондентів, є достовірною, оскільки експерти знайомі з методологією сучасної педагогічної діяльності, переконані в необхідності розвитку інноваційної компетентності педагогів, знають особливості й тенденції розвитку педагогічної освіти тощо. Визначено узгодженість думок експертів щодо рангових місць досліджуваних педагогічних умов шляхом обчислення коефіцієнта конкордації, запропонованого М. Кенделлом та Б. Смітом. Для оцінювання значущості коефіцієнта конкордації використано критерій узгодженості Пірсона. Зазначено, що думки експертів є узгодженими, коефіцієнт конкордації є не випадковою величиною, а тому отримані результати є логічними, достовірними й можуть бути використані в подальших дослідженнях. uk
dc.description.abstract The article presents the process of selection and ranking of pedagogical conditions for the formation of innovative competence of future biology teachers in institutions of higher pedagogical education, since the modern teacher aims not only to teach students a specific subject, but also to ensure their complete training, which will meet innovative guidelines, social demands, important strategies of information space, but also to effectively carry out research, scientific, innovative activities. An analysis of the essence of the concepts "condition" and "pedagogical condition" was carried out, because the success of the implementation of the system for the formation of innovative competence of future biology teachers depends on the fulfillment of certain conditions. Summarizing the views of scientists, the main pedagogical conditions are named, which, in the opinion of the author, are the most relevant in the process of forming the innovative competence of future biology teachers. The results of an expert assessment of pedagogical conditions for the formation of innovative competence of future biology teachers are presented. It is noted that the pedagogical conditions selected by the experts influence the course of the process of forming the innovative competence of future biology teachers in the process of professional training at the university, and the information received from the respondents is reliable, since the experts are familiar with the methodology of modern pedagogical activity, are convinced of the need to develop innovative competence of teachers, know the peculiarities and trends of the development of pedagogical education, etc. The consistency of experts' opinions regarding the ranking of the studied pedagogical conditions was determined by calculating the concordance coefficient proposed by M. Kendell and B. Smith. The Pearson consistency criterion was used to assess the significance of the concordance coefficient. It is noted that the experts' opinions are consistent, the concordance coefficient is not a random value, and therefore the obtained results are logical, reliable and can be used in further research. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject педагогічні умови uk
dc.subject інноваційна компетентність uk
dc.subject майбутні учителі біології uk
dc.subject педагогічний університет uk
dc.subject ранжування uk
dc.subject pedagogical conditions uk
dc.subject innovative competence uk
dc.subject future biology teachers uk
dc.subject pedagogical university uk
dc.subject ranking uk
dc.title Педагогічні умови формування інноваційної компетентності майбутніх учителів біології uk
dc.title.alternative Pedagogical conditions for the formation of innovative competence of future biology teachers uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 378.6.018.8:[373.011.2/3-051:51]
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2023.95.05


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу