У статті представлено процес відбору й ранжування педагогічних умов формування інноваційної компетентності майбутніх учителів біології в закладах вищої педагогічної освіти, оскільки сучасний учитель має на меті не лише навчати учнів конкретному предмету, забезпечувати їхню цілковиту підготовку, що відповідатиме інноваційним орієнтирам, соціальним запитам, важливим стратегіям інформаційного простору, але й ефективно здійснювати дослідницьку, наукову, новаторську діяльність. Проведено аналіз сутності понять «умова», «педагогічна умова», бо від виконання певних умов залежить успішність реалізації системи формування інноваційної компетентності майбутніх учителів біології. Узагальнюючи погляди науковців, названо основні педагогічні умови, що є, на думку автора, найактуальнішими у процесі формування інноваційної компетентності майбутніх учителів біології. Представлено результати експертного оцінювання педагогічних умов формування інноваційної компетентності майбутніх учителів біології. Зазначено, що відібрані експертами педагогічні умови впливають на перебіг процесу формування інноваційної компетентності майбутніх учителів біології в процесі фахової підготовки в університеті, а інформація, що була отримана від респондентів, є достовірною, оскільки експерти знайомі з методологією сучасної педагогічної діяльності, переконані в необхідності розвитку інноваційної компетентності педагогів, знають особливості й тенденції розвитку педагогічної освіти тощо. Визначено узгодженість думок експертів щодо рангових місць досліджуваних педагогічних умов шляхом обчислення коефіцієнта конкордації, запропонованого М. Кенделлом та Б. Смітом. Для оцінювання значущості коефіцієнта конкордації використано критерій узгодженості Пірсона. Зазначено, що думки експертів є узгодженими, коефіцієнт конкордації є не випадковою величиною, а тому отримані результати є логічними, достовірними й можуть бути використані в подальших дослідженнях.
The article presents the process of selection and ranking of pedagogical conditions for the formation of innovative competence of future biology teachers in institutions of higher pedagogical education, since the modern teacher aims not only to teach students a specific subject, but also to ensure their complete training, which will meet innovative guidelines, social demands, important strategies of information space, but also to effectively carry out research, scientific, innovative activities. An analysis of the essence of the concepts "condition" and "pedagogical condition" was carried out, because the success of the implementation of the system for the formation of innovative competence of future biology teachers depends on the fulfillment of certain conditions. Summarizing the views of scientists, the main pedagogical conditions are named, which, in the opinion of the author, are the most relevant in the process of forming the innovative competence of future biology teachers. The results of an expert assessment of pedagogical conditions for the formation of innovative competence of future biology teachers are presented. It is noted that the pedagogical conditions selected by the experts influence the course of the process of forming the innovative competence of future biology teachers in the process of professional training at the university, and the information received from the respondents is reliable, since the experts are familiar with the methodology of modern pedagogical activity, are convinced of the need to develop innovative competence of teachers, know the peculiarities and trends of the development of pedagogical education, etc.
The consistency of experts' opinions regarding the ranking of the studied pedagogical conditions was determined by calculating the concordance coefficient proposed by M. Kendell and B. Smith. The Pearson consistency criterion was used to assess the significance of the concordance coefficient. It is noted that the experts' opinions are consistent, the concordance coefficient is not a random value, and therefore the obtained results are logical, reliable and can be used in further research.