Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Діагностичні критерії психосоматичних розладів у дітей дошкільного віку із затримкою псиічного розвитку

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Мугаль, С. О.
dc.date.accessioned 2024-02-08T14:16:17Z
dc.date.available 2024-02-08T14:16:17Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Мугаль, С. О. Діагностичні критерії психосоматичних розладів у дітей дошкільного віку із затримкою псиічного розвитку / С. О. Мугаль // Логопедія : наук.-метод. журнал. – Київ, 2015. – № 7. – С. 61-66. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/44064
dc.description.abstract У статті розглядається системний аналіз теоретичних та практичних матеріалів досліджень вітчизняних та зарубіжних вчених щодо комплексного вивчення діагностичних критеріїв психосоматичних розладів у дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку. Також розглядаються проблеми впливу психосоматичних розладів на розвиток особистісних якостей дітей із ЗПР, вивчення нейропсихологічних аспектів та вивчення особливостей розвитку вищих психічних функцій у цих дітей. У статті надано розгляд питання щодо виявлення зв‘язку між особливостями особистості, змістом та характеристикою психотравми та специфічністю ураження органу або системи органів. Враховуючи спільні ланки виникнення психосоматичних розладів та затримки психічного розвитку було доведено, що як і психосоматичні симптоми можуть ускладнювати перебіг розвитку дитини із затримкою психічного розвитку, так і затримка психічного розвитку дитини може ускладнювати прояви психосоматичних розладів. Тому, доцільність вивчення ранньої діагностики психосоматичних розладів у дітей дошкільного віку із ЗПР набуває великого значення для подальшої психологічної корекції розвитку дитини. Тенденція зросту психосоматичних розладів у дітей переконливо підтверджує необхідність наукового обґрунтування моделі та пріоритетів розвитку системи психологічної допомоги цим дітям. Тісний зв'язок психології, педагогіки та медицини усуває однобічність кожної дисципліни, що сприяє формуванню цілісного наукового погляду на розвиток дитини, забезпечує системність у вивченні діагностичних критеріїв психосоматичних розладів, нейрофізіологічних процесів, вищих психічних функцій. Тому саме, комплексний підхід до зазначеної проблеми дає змогу інтегрувати знання з різних галузей науки для вивчення пріоритетних діагностичних критеріїв у спеціальній психології. uk
dc.description.abstract In the article the systematic analysis of theoretical and practical research materials of domestic and foreign scholars on a comprehensive study of the diagnostic criteria for psychosomatic disorders in preschool children with mental retardation. Also, the problems of psychosomatic disorders influence on the development of personality of children with mental retardation, learning aspects and study the neuropsychological features of higher mental functions in these kids. The article given consideration to identify the link between personality characteristics, content and characteristic lesions psychotrauma and specificity organ or organ systems. Given the general level of occurrence of psychosomatic disorders and mental retardation has been proven that as psychosomatic symptoms can complicate development of children with mental retardation and mental retardation of the child can complicate manifestation of psychosomatic disorders. Therefore, the feasibility study of early diagnosis of psychosomatic disorders in preschool children with mental retardation is of great importance for further psychological treatment development. The trend growth of psychosomatic disorders in children is clear evidence of the need for scientific justification of the priorities and development of psychological care for these children. The close relationship psychology, pedagogy and medicine eliminates the one-sidedness of each discipline that promotes holistic scientific approach to child development, ensuring consistency in the study of the diagnostic criteria for psychosomatic disorders, neurophysiological processes, higher mental functions. That is why, a comprehensive approach to this problem allows to integrate knowledge from different fields to study the diagnostic criteria of priority in a special psychology. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова uk
dc.subject діагностичні критерії uk
dc.subject психосоматичні розлади uk
dc.subject затримка психічного розвитку uk
dc.subject diagnostic criteria uk
dc.subject psychosomatic disorders uk
dc.subject mental retardation uk
dc.title Діагностичні критерії психосоматичних розладів у дітей дошкільного віку із затримкою псиічного розвитку uk
dc.title.alternative Diagnostic criteria for psychosomatic disorders in preschool children with mental retardation uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 376-056.26-053.4


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Links Collection

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics