ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Барко, В. В. | |
dc.date.accessioned | 2024-02-08T07:24:31Z | |
dc.date.available | 2024-02-08T07:24:31Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Барко, В. В. Тифлопедагогічна школа І. С. Моргуліса: теоретичні засади становлення, значення і тенденції розвитку / В. В. Барко // Логопедія : наук.-метод. журнал. – Київ, 2015. – № 7. – С. 17-21. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/44055 | |
dc.description.abstract | У статті розкривається і аналізується внесок наукової школи видатного педагога І.С. Моргуліса (1928-2011) у розвиток вітчизняної науки тифлопедагогіки. Відзначається, що учений і його послідовники розробили найважливіші принципи організації корекційновиховного процесу із сліпими і слабозорими дітьми. У своїх дослідженнях він спирався на досягнення вітчизняної педагогічної і психологічної науки свого часу, зокрема, роботи Л.С. Виготського, А.Р. Лурії, М.І.Земцової, О.Г. Литвака, О.І. Зотова та інших. Діалектичний підхід ученого до дослідження корекційного процесу сприяв розкриттю нових підходів до здійснення пізнавальної діяльності сліпих і слабозорих школярів, організації їх трудового виховання, формування мовленнєвої діяльності та ін. Запропонована схема педагогічного керівництва навчально-пізнавальною діяльністю сліпих дітей й сьогодні має принципове значення, оскільки вона реалізується в конкретних умовах залежності від змісту певного навчального матеріалу, етапу його вивчення, рівня підготовленості сліпих дітей до засвоєння нової інформації і міри сформованості у них компенсаторних процесів. І.С. Моргуліс та його послідовники переконливо показали, що навчальнопізнавальна діяльність сліпих дітей як спосіб відношення до зовнішнього світу є найбільш значущою сферою психіки, на основі чого ним зроблений важливий висновок стосовно того, що нормалізація психіки сліпих дітей залежить від рівня розвитку навчально-пізнавальної діяльності, а також від спеціально організованих педагогічних умов. | uk |
dc.description.abstract | The article is devoted to analysis of scientific contribution of of scientific shcool of prominent Ukrainian pedagogue I.S. Morgulis (1928-2011) into development of domestic science of tyflopedagogics. It is marked that a scientist worked out major principles of organization of correction-educator process with blind and cecutient children. In the researches he leaned against achievements of domestic pedagogical and psychological science of that time, in particular, works of L.S. Vygotskiy, A. Luria, М. Zemtsova, А. Litvak, А. Zotov et al. The dialectical approach to research of correction process assisted him for opening of the new methods of realization of cognitive activity of blind and cecutient childrens, organization of their labour education, to forming of verbal activity and other. Offered by a scientist and his scientific shcool principles of pedagogical guidance by educational-cognitive activity of blind children and today has a fundamental value, as they will be realized in terms of dependence on maintenance of certain educational material, stage of it‘s study, level of readyness of blind children to mastering of new information and degree of formed for them scray processes. I.S. Morgulis and his school showed convincingly, that educational-cognitive activity of blind children as a method of attitude toward the world is the most meaningful sphere of psyche, on the basis of what an important conclusion is done that normalization of psyche of blind children depends on the level of development of educational-cognitive activity, and also on the specially organized pedagogical conditions. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова | uk |
dc.subject | тифлопедагогіка | uk |
dc.subject | науково школа | uk |
dc.subject | сліпі і слабозорі діти | uk |
dc.subject | корекційно-виховний процес | uk |
dc.subject | принципи корекційно-виховного процесу | uk |
dc.subject | tyflopedagogics | uk |
dc.subject | scientific school | uk |
dc.subject | blind and cecutient children | uk |
dc.subject | correction-educator process | uk |
dc.subject | principles of correction-educator process | uk |
dc.title | Тифлопедагогічна школа І. С. Моргуліса: теоретичні засади становлення, значення і тенденції розвитку | uk |
dc.title.alternative | Tyflopedagogical shcool of I. S. Morgulis: theoretic basis of creation, role and tendencies of development | uk |
dc.type | Article | uk |
dc.identifier.udc | 376.36:81’23 |