Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Готовність до шкільного навчання дітей з психофізичними порушеннями як проблема спеціальної психології

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Афузова, Г. В.
dc.contributor.author Логащук, М. О.
dc.date.accessioned 2024-02-06T09:14:14Z
dc.date.available 2024-02-06T09:14:14Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Афузова, Г. В. Готовність до шкільного навчання дітей з психофізичними порушеннями як проблема спеціальної психології / Г. В. Афузова, М. О. Логащук // Логопедія : наук.-метод. журнал. – Київ, 2015. – № 7. – С. 8-12. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/44038
dc.description.abstract У статті висвітлюється проблема готовності до навчання у школі дітей з психофізичними порушеннями в контексті спеціальних психологічних досліджень. Здійснено теоретичний аналіз психолого-педагогічної літератури з метою визначення сутності готовності до шкільного навчання в широкому науковому розумінні, розглянуто поняття фізичної та психологічної готовності до навчання у школі, а також окреслено компоненти, які впливають на готовність до навчання (біологічна зрілість, а також інтелектуальний, особистісний і соціальнопсихологічний компоненти, які у своїй сукупності відображають психологічну готовність до навчання у школі). Зазначено, що школа як інститут вторинної соціалізації відіграє значну роль у становленні особистості, а специфічні особливості психічного дизонтогенезу негативно відображаються як на процесі соціалізації дітей з психофізичними порушеннями в цілому, так і на їх готовності до шкільного навчання зокрема. Проаналізовано наявні дослідження українських науковців з проблеми готовності до навчання у школі дітей з психофізичними порушеннями, відзначено їх фрагментарність і опосередкованість у вивченні досліджуваного феномену. Обґрунтована необхідність глибшої подальшої розробки проблеми готовності до шкільного навчання дітей з психофізичними порушеннями у сучасній українській спеціальній психології. uk
dc.description.abstract The article deals with the problem that considers whether children with mental and physical disorder are ready for school within the context of research in the field of psychology for special needs. In this article we have analyzed theoretical material and psychological and educational literature, aiming to find out the nature of children's readiness for school, in the broad scientific scope. We have explored the notion of physical and mental readiness for school. We have also defined the components which affect the readiness for school (biological maturity, intellectual, personal and social and psychological components, which together reflect the psychological readiness for school). We have come into conclusion that the school as an institution of secondary socialization plays a significant role in shaping of personality. Specific characteristics of mental dysontogenesis negatively affect both, the process of socialization of children with mental and physical disorders in a whole, and their readiness for school in particular. We have analyzed current researches of Ukrainian scholars who deal with school readiness in children with mental and physical disorders, and noted that the phenomenon is considered only partially and indirectly. We have come into conclusion that the problem requires further research in the modern Ukraine's psychology for special needs. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова uk
dc.subject готовність до шкільного навчання uk
dc.subject психологічна готовність uk
dc.subject компоненти uk
dc.subject діти з психофізичними порушеннями uk
dc.subject дизонтогенез uk
dc.subject спеціальна психологія uk
dc.subject дослідження uk
dc.subject readiness for school uk
dc.subject psychological readiness uk
dc.subject components uk
dc.subject children with mental and physical disorders uk
dc.subject dysontogenesis uk
dc.subject psychology for special needs uk
dc.subject research uk
dc.title Готовність до шкільного навчання дітей з психофізичними порушеннями як проблема спеціальної психології uk
dc.title.alternative Readiness for school children with mental and physical disorders as a problem of special psychology uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 159.922.76


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу