ISSN: 2310-8290
dc.contributor.author | Афузова, Г. В. | |
dc.contributor.author | Логащук, М. О. | |
dc.date.accessioned | 2024-02-06T09:14:14Z | |
dc.date.available | 2024-02-06T09:14:14Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Афузова, Г. В. Готовність до шкільного навчання дітей з психофізичними порушеннями як проблема спеціальної психології / Г. В. Афузова, М. О. Логащук // Логопедія : наук.-метод. журнал. – Київ, 2015. – № 7. – С. 8-12. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/44038 | |
dc.description.abstract | У статті висвітлюється проблема готовності до навчання у школі дітей з психофізичними порушеннями в контексті спеціальних психологічних досліджень. Здійснено теоретичний аналіз психолого-педагогічної літератури з метою визначення сутності готовності до шкільного навчання в широкому науковому розумінні, розглянуто поняття фізичної та психологічної готовності до навчання у школі, а також окреслено компоненти, які впливають на готовність до навчання (біологічна зрілість, а також інтелектуальний, особистісний і соціальнопсихологічний компоненти, які у своїй сукупності відображають психологічну готовність до навчання у школі). Зазначено, що школа як інститут вторинної соціалізації відіграє значну роль у становленні особистості, а специфічні особливості психічного дизонтогенезу негативно відображаються як на процесі соціалізації дітей з психофізичними порушеннями в цілому, так і на їх готовності до шкільного навчання зокрема. Проаналізовано наявні дослідження українських науковців з проблеми готовності до навчання у школі дітей з психофізичними порушеннями, відзначено їх фрагментарність і опосередкованість у вивченні досліджуваного феномену. Обґрунтована необхідність глибшої подальшої розробки проблеми готовності до шкільного навчання дітей з психофізичними порушеннями у сучасній українській спеціальній психології. | uk |
dc.description.abstract | The article deals with the problem that considers whether children with mental and physical disorder are ready for school within the context of research in the field of psychology for special needs. In this article we have analyzed theoretical material and psychological and educational literature, aiming to find out the nature of children's readiness for school, in the broad scientific scope. We have explored the notion of physical and mental readiness for school. We have also defined the components which affect the readiness for school (biological maturity, intellectual, personal and social and psychological components, which together reflect the psychological readiness for school). We have come into conclusion that the school as an institution of secondary socialization plays a significant role in shaping of personality. Specific characteristics of mental dysontogenesis negatively affect both, the process of socialization of children with mental and physical disorders in a whole, and their readiness for school in particular. We have analyzed current researches of Ukrainian scholars who deal with school readiness in children with mental and physical disorders, and noted that the phenomenon is considered only partially and indirectly. We have come into conclusion that the problem requires further research in the modern Ukraine's psychology for special needs. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова | uk |
dc.subject | готовність до шкільного навчання | uk |
dc.subject | психологічна готовність | uk |
dc.subject | компоненти | uk |
dc.subject | діти з психофізичними порушеннями | uk |
dc.subject | дизонтогенез | uk |
dc.subject | спеціальна психологія | uk |
dc.subject | дослідження | uk |
dc.subject | readiness for school | uk |
dc.subject | psychological readiness | uk |
dc.subject | components | uk |
dc.subject | children with mental and physical disorders | uk |
dc.subject | dysontogenesis | uk |
dc.subject | psychology for special needs | uk |
dc.subject | research | uk |
dc.title | Готовність до шкільного навчання дітей з психофізичними порушеннями як проблема спеціальної психології | uk |
dc.title.alternative | Readiness for school children with mental and physical disorders as a problem of special psychology | uk |
dc.type | Article | uk |
dc.identifier.udc | 159.922.76 |