ISSN: 2310-8290
dc.contributor.author | Афузова, Г. В. | |
dc.contributor.author | Заболотня, А. С. | |
dc.date.accessioned | 2024-02-06T09:11:26Z | |
dc.date.available | 2024-02-06T09:11:26Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Афузова, Г. В. Вплив стилю сімейного виховання на формування особистості дітей з порушеннями у розвитку / Г. В. Афузова, А. С. Заболотня // Логопедія : наук.-метод. журнал. – Київ, 2015. – № 7. – С. 3-8. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/44037 | |
dc.description.abstract | У статті розглядається значення виховного впливу сім‘ї у формуванні особистості дитини з порушеннями у розвитку. Проаналізовано стан розробленості зазначеної проблеми у сучасних наукових джерелах. Визначено роль сім`ї та психологічні механізми батьківського впливу, які обумовлюють особистісне становлення дитини (наслідування, ідентифікація, заохочення/покарання, батьківський авторитет). Подано визначення стилю сімейного виховання з урахуванням провідних критеріїв, які визначають ступінь емоційної близькості між батьками та дитиною, а також превалювання домінування чи поступливості у їхніх стосунках. Виділено основні стилі сімейного виховання, їх ознаки та наслідки впливу на розвиток особистості дитини. Висвітлено особливості емоційного реагування батьків на факт народження дитини з порушеннями у розвитку, які впливають на вибір моделі дитячо-батьківських взаємин в подальшому. Визначено, що особливості сприйняття батьками тяжкості і перспектив захворювання дитини істотно впливають на характер обраних виховних прийомів. Увагу акцентовано на характеристиках неадекватних моделей дитячо-батьківської взаємодії у родинах, де виховується дитина з порушеннями у розвитку. Обґрунтовано значення вибору адекватного стилю виховання на становлення особистості дитини з порушеннями у розвитку. | uk |
dc.description.abstract | In the article the value of educator influence of family is examined on child‘s with violence of development personality forming. The state the indicated problem is analyzed in modern scientific sources. The role of family and psychological mechanisms of paternal influence that causes personality forming are studied (imitation, authentication, encouragments/punishment, paternal authority). Determination of style of domestic education is giving taking into account leading criteria, that determinate the level of emotional closeness between parents and child, and also predominating of prevailing or pliability in their relations. Basic styles of domestic education, their signs and concequences of influence on child‘s personality development are distinguished. The features of the emotional reacting of parents are lighted up on fact of birth of child with violence of development that influence at choice of child-paternal relations models in future. It is certain that features of perception it is substantially influenced the parents of complication and prospects of illness of child on character of the chosen educator receptions. Attention is accented on descriptions of inadequate models of child-paternal cooperation in families of educative a child with violations in development. The value of choice of adequate style of education on child with violence of development personality forming is reasonable. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова | uk |
dc.subject | стиль сімейного виховання | uk |
dc.subject | сім‘я | uk |
dc.subject | діти з порушеннями у розвитку | uk |
dc.subject | формування особистості | uk |
dc.subject | the style of family education | uk |
dc.subject | family | uk |
dc.subject | children with violations in development | uk |
dc.subject | the forming of personality | uk |
dc.title | Вплив стилю сімейного виховання на формування особистості дітей з порушеннями у розвитку | uk |
dc.title.alternative | Influence of domestic education style on child’s with violence of development personality forming | uk |
dc.type | Article | uk |
dc.identifier.udc | 37.018:376 |