У статті представлено результати експериментального вивчення стану комунікативних вмінь у дітей старшого дошкільного віку з системними порушеннями мовлення. Аналіз отриманих експериментальних даних засвідчує недостатню сформованість інформативних, перцептивних та інтерактивних комунікативних вмінь у дітей означеної категорії. Обмеженість цих вмінь зумовлює труднощі різного характеру в різних комунікативних ситуаціях із однолітками та дорослим і проявляється в реалізації інформативної, перцептивної та інтерактивної сторін спілкування. Відмічено, що такий стан сформованості комунікативних вмінь характерний для ситуативно-ділового спілкування, що свідчить затримку у його стані в старшому дошкільному віці. Специфічні особливості комунікативних вмінь дітей старшого дошкільного віку з системними порушеннями мовлення зумовлені як недостатнім оволодінням різними засобами спілкування, так і комунікативними рисами особистості.
The article contains the findings of the experimental study on communication skills development level of the senior preschool age children with system speech disorders. Experimental data analysis demonstrates insufficiency in development of informative, perceptive and interactive communication skills in children with the named speech disorders. Deficiency of the listed skills causes various difficulties in different communication situations involving peers and adults and is being manifested through informative, perceptive and interactive components of communication. It was noted that such level of communication skills development is typical for contextual and practical communication interactions, which indicates delay of this stage of communication development in senior preschool age. Specific features of communication skills of the senior preschool age children with system speech disorders are caused by the shortage of the means of communication, as well as by the individual communicative traits of a child.