У статті розглядається роль функціональної діагностики у виборі адекватної психокорекційної та психотерапевтичної допомоги особам які мають емоційні та поведінкові проблеми. Вибір психологічної допомоги розглядається з позиції основних теорій психотерапії: психоаналітичної, когнітивно-поведінкової і екзистенційногуманістичної. Розглядається зв'язок між психодинамічними, соціодинамічними та екзистенційнодинамічними параметрами функціонального діагнозу. Власне дослідження групи студентів показало доцільність інтегральної психотерапії емоційних та поведінкових проблем. В процесі глибинної психокорекції за авторською методикою (інтеграція символдрами, психосинтезу та системної сімейної терапії субособистостей) позитивний результат отримано у 75% випадків. Інтерпретація проведених сеансів символдрами та візуалізації образів в процесі системної сімейної терапії субособистостей дозволило описати вперше комплекс Ореста.
The article deals with the role of functional diagnostics in the choosing of adequate of psychocorrectional, and psychological help to persons who have emotional and behavioral problems. Choosing of psychological help is considered from the perspective of fundamental theories of psychotherapy: psychoanalytic, cognitive-behavioral, and existential-humanistic. We consider the connection between psychodynamic, socio-dynamic and existential and dynamic parameters of functional diagnosis. Own research of the group of students showed expediency of an integrated therapy of emotional and behavioral problems. In the process of deep psychological correction by the author's method (the integration of guided imagery, psychosynthesis and Internal Family Systems Model) a positive result was obtained in 75% of the cases. Interpretation of the above cases of guided imagery and visualization of images in the process of systemic family therapy of subpersonalities made possible a description for the first time an Orestes complex.