Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Особливості формування мотивації студентів до здоров’язберігаючої діяльності

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Захаріна, Є. А.
dc.date.accessioned 2024-02-05T13:04:06Z
dc.date.available 2024-02-05T13:04:06Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Захаріна, Є. А. Особливості формування мотивації студентів до здоров’язберігаючої діяльності / Є. А. Захаріна // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2015. - Вип. 3K1 (56) - C. 164-167. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/43994
dc.description.abstract Розглянуто питання формування мотивації студентів до здоров’язберігаючої діяльності. Охарактеризовано такі мотиви, як: оздоровчий, соціальний, повинності, особистісний, наслідування, спортивний, процесуальний, розважальний, естетичний. З’ясовано взаємозв'язок між бальною оцінкою фізичного здоров'я та рангової оцінкою мотивів студентів. Зазначено, що впливаючи на ієрархію мотивів студентської молоді, можна підвищити обсяг рухової активності та показники здоров'я. Доведено актуальність і доцільність обраної проблеми дослідження. uk
dc.description.abstract The question of the formation of healthy students' motivation to work. The characteristic motifs such as: health, social service, personal, imitation, sports, procedural, entertainment, aesthetic. It was found correlation between scoring and physical health assessment motives rank students. Indicated that the hierarchy of motives influencing students can increase the amount of motor activity and health indicators. One of the main goals of modern society is to provide the full development of children and youth, health promotion and strengthening, formation of the physical abilities of individual, need to exercise regularly. Constant attention during the training of future teachers of physical education should be paid to increasing the motivation of students for continuous self-education; the formation of cognitive interests and stimulate the active vital position of personality. For the first time the specification of correlation between students motivation with their motion activity level and physical health index was defined; the complex of organizational educational activities was described, with are directed to forming of students’ motivation for motion activity in the process of physical education the model of the step-by-step students’ motivation for motion activity is developed and tested and main directions for its implementation in high school are defined; the reasons for students’ and teachers’ unsatisfaction with the physical education process are expanded. The current approaches for the motivation for motion activity were expanded on the basis of theoretical and comparative analysis of motivation theories. The urgency and feasibility of selected research problems. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова uk
dc.subject мотивація uk
dc.subject студенти uk
dc.subject здоров’я uk
dc.subject здоров’язберігаюча діяльність uk
dc.subject мотиви uk
dc.subject рухова активність uk
dc.subject motivation uk
dc.subject students uk
dc.subject health uk
dc.subject health-preserving activity uk
dc.subject motivations uk
dc.subject motor activity uk
dc.title Особливості формування мотивації студентів до здоров’язберігаючої діяльності uk
dc.title.alternative Особенности формирования мотивации студентов к здоровьесберегающей деятельности uk
dc.title.alternative Features of formation of students' motivation to health-promoting activities uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 796.071.4 (71) 001.36 (045)


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу