Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Теоретичні основи формування готовності майбутніх фахівців з фізичного виховання та спорту до рекреаційно-оздоровчої діяльності

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Данилевич, М. В.
dc.date.accessioned 2024-02-05T10:52:18Z
dc.date.available 2024-02-05T10:52:18Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Данилевич, М. В. Теоретичні основи формування готовності майбутніх фахівців з фізичного виховання та спорту до рекреаційно-оздоровчої діяльності / М. В. Данилевич // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2015. - Вип. 3K1 (56) - C. 119-122. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/43966
dc.description.abstract У статті готовність майбутнього фахівця з фізичного виховання та спорту до рекреаційно-оздоровчої діяльності розглядається як інтегративна особистісна якість, яка визначає стан особистості суб’єкта і включає мотиваційно-ціннісне ставлення до цієї діяльності, систему професійно орієнтованих знань, умінь та навичок, що дозволяють продуктивно їх використовувати при вирішенні професійних завдань. У структурі готовності майбутнього фахівця фізичного виховання та спорту до рекреаційно-оздоровчої діяльності автором виокремлено такі структурні компоненти: мотиваційний, когнітивний, емоційно-вольовий та особистісний. uk
dc.description.abstract The paper considers the preparedness of prospective physical education and sports specialists engaged in recreation and health-related activities as integral personal quality, which defines the state of an individual and includes motivational attitude to the mentioned activities, system of profession-oriented knowledge and skills that allow their effective application while solving professional problems. The author paid attention to the following structural components as motivational, cognitive, emotional and personal ones during the process of training of prospective physical education and sports specialists engaged in recreation and health-related activities. Motivational component reflects the students’ attitude to the health-related activity as the main domain of their further activity, focusing on the chosen activity. This component includes the will to health-related activity, interest in working out health-related technologies, comprehension of value of basic knowledge transferred into new conditions as the ground for health-related activity, wish to be independent designing a model of health-related activities as the means of professional self-affirmation and self-actualization, admiration and determination to self-education in the field of chosen specialty: confidence of necessity to gain health-related activity skills for successful professional work. Cognitive component reflects comprehension of physical recreation principles, means of physical recreation activities, theoretical grounds for health-related activities and comprehension of their application into the process of modeling of objects in the field of physical education and sport, integration of basic knowledge into new conditions while solving creative tasks as for working out the means of recreational and health-related activities. Emotional component reflects subjective value of the profession; personal responsibility for the professional activity before clients and employers; confidence in successful solving of professional tasks. Personal component reflects the integrity of personal and professional characteristics of prospective specialist in the field of physical education and sport that can be realized in his/her ability successfully and effectively provide recreational and health-related activities aimed to solving professional tasks. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова uk
dc.subject формування готовності uk
dc.subject майбутні фахівці з фізичного виховання та спорту uk
dc.subject рекреаційно-оздоровча діяльність uk
dc.subject forming of preparedness uk
dc.subject prospective experts in physical education and sport uk
dc.subject recreational and health-related activity uk
dc.title Теоретичні основи формування готовності майбутніх фахівців з фізичного виховання та спорту до рекреаційно-оздоровчої діяльності uk
dc.title.alternative Теоретические основы формирования готовности будущих специалистов по физическому воспитанию и спорту к рекреационно-оздоровительной деятельности uk
dc.title.alternative The Theoretical Grounds for Training of Prospective Physical Education and Sports Specialists Engaged in Recreation and Health-Related Activities uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 378:796.071.4.035


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу