Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Психофізіологічна діагностика у контексті формування системи контролю у фізичному вихованні студентів спеціальних медичних груп ВНЗ

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Блавт, О. З.
dc.date.accessioned 2024-02-02T13:54:21Z
dc.date.available 2024-02-02T13:54:21Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Блавт, О. З. Психофізіологічна діагностика у контексті формування системи контролю у фізичному вихованні студентів спеціальних медичних груп ВНЗ / О. З. Блавт // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2015. - Вип. 3K1 (56) - C. 66-70. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/43933
dc.description.abstract У статті розглянуто питання контролю психофізіологічного стану студентів спеціальних медичних груп в процесі фізичного виховання у ВНЗ. Встановлено відсутність динаміки досліджуваних параметрів протягом курсу занять, що вимагає доопрацювання щодо вирішення питання вибору конкретного напряму реалізації означених педагогічних завдань курсу фізичного виховання студентів з відхиленнями у стані здоров’я у ВНЗ. uk
dc.description.abstract The questions of state control syhofiziolohichnoho students with disabilities in health in physical education in high school is considered. The critical situation that has developed to date health-graduate educational institutions indicates the relevance of studying the factors that provide a high level of psychophysical capacity of students with disabilities in health in teaching at universities. Background – during training of students of special medical groups Lviv Polytechnic National University to analyze the dynamics parameters psychophysical condition. Through statistical analysis of the results of empirical research complex monitoring parameters studied objectively determined that the actual level of psycho-physical readiness for completion of academic study at university characterized by the absence of positive dynamics of formation and insufficient level of professional competence in the performance of students studied sample. Analytical analysis of the results of the empirical study of psychophysiological state as a form of functional state of students high school, determines the need for specific, targeted corrective actions in the high school course of physical training of these groups. These materials and the experiment confirmed detailed assumptions about the importance of monitoring psychophysiological state of students universities for comprehensive assessment of their health and improve the efficiency of managing the process of physical education in high school. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова uk
dc.subject студент uk
dc.subject спеціальна медична група uk
dc.subject контроль uk
dc.subject психофізіологічний стан uk
dc.subject оцінювання uk
dc.subject працездатність uk
dc.subject student uk
dc.subject a special medical group uk
dc.subject control uk
dc.subject psychophysiological state uk
dc.subject evaluation uk
dc.subject performance uk
dc.title Психофізіологічна діагностика у контексті формування системи контролю у фізичному вихованні студентів спеціальних медичних груп ВНЗ uk
dc.title.alternative Психофизиологическая диагностики в контексте формирования системы контроля в физическом воспитании студентов специальных медицинских групп вузов uk
dc.title.alternative Psychophysiological diagnosis in the context of the formation of the control system in students’ physical education in special medical groups in universities uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 796.615.825


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу