Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Специфіка сприйняття та оцінювання рухового досвіду у педагогіці рухової активності та фізичних зусиль

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Вржесневський, І. І.
dc.contributor.author Орленко, Н. А.
dc.contributor.author Ракитіна, Т. І.
dc.contributor.author Янішевський, Ю. В.
dc.date.accessioned 2024-01-29T14:11:27Z
dc.date.available 2024-01-29T14:11:27Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Специфіка сприйняття та оцінювання рухового досвіду у педагогіці рухової активності та фізичних зусиль / І. І. Вржесневський, Н. А. Орленко, Т. І. Ракитіна, Ю. В. Янішевський // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15 : Науково- педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наукових праць / За ред. О. В. Тимошенка. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024. – Вип. 1 (173). – С. 45-48. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/43860
dc.description.abstract В педагогічній традиції фізичного виховання недостатньо представлено такий істотний фактор як «особистий руховий досвід». Нехтування зазначеним фактором впливу суттєво знижує ефективність педагогічного процесу нашої дисципліни. У роботі запропоновано авторське бачення ролі рухового досвіду людини у комунікативному полі фізичного виховання та у формовані «ставлення» особистостей до регулярних фізичних навантажень. Митою дослідження є експлікація значущості взаємодії психофізіологічних, педагогічних та антропологічних чинників особистого рухового досвіду у контексті сприйняття фізичних зусиль, відповідно до специфіки рольової комунікації у фізичному вихованні. За результатами аналізу та узагальнення педагогічного досвіду, тестування і анкетного опитування був запропонована наступна послідовність набуття рухового досвіду людини: «початковий», «базовий», «достатній», «достатній плюс» з наданням відповідних дефініцій. Висновки: - відсутність адекватного особистого рухового досвіду ставить, на певному етапі, під сумнів суб’єктивність студента у педагогічному процесі фізичного виховання; -розшарування контингенту тих, хто займається за особистим руховим досвідом знижає ефективність занять з фізичного виховання; -викладач фізичного виховання повинен свій руховий досвід адаптувати до загального поля педагогічної практики фізичного виховання. uk
dc.description.abstract In the pedagogical tradition of physical education, such an important factor as "personal movement experience" is not sufficiently represented. Neglecting the specified influencing factor significantly reduces the effectiveness of the pedagogical process of this discipline. The author's vision of the role of a person's motor experience in the communicative field of physical education and in the formed "attitudes" of an individual towards regular physical exertion is proposed in the work. The purpose of the study is to explain the significance of the interaction of psychophysiological, pedagogical and anthropological factors of personal motor experience in the context of the perception of physical efforts, in accordance with the specifics of role communication in physical education. The multifaceted effects of personal movement experience in the context of forming an attitude to physical education are revealed. According to the results of testing and a questionnaire survey (regarding key elements of attitude to physical education and loads) of first-year students of NAU, the following levels of the state of "motor experience" of students are proposed: "initial", "basic", "sufficient" and "sufficient plus". The specificity of the teacher's role communication is determined. Based on the results of the analysis and generalization of teaching experience, testing and questionnaires, the following sequence of acquiring a person’s motor experience was proposed: “initial”, “basic”, “sufficient”, “sufficient plus” with the provision of appropriate definitions. Conclusions: - the lack of adequate personal motor experience calls into question at a certain stage the student’s subjectivity in the pedagogical process of physical education; - stratification of the contingent of those who engage in personal movement experience reduces the effectiveness of physical education classes; - a physical education teacher must adapt his motor experience to the general field of pedagogical practice in physical education. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова uk
dc.subject фізичне виховання uk
dc.subject фізичне навантаження uk
dc.subject руховий досвід uk
dc.subject рефлексія uk
dc.subject сприйняття uk
dc.subject комунікація uk
dc.subject physical education uk
dc.subject physical activity uk
dc.subject movement experience uk
dc.subject reflection uk
dc.subject perception uk
dc.subject communication uk
dc.title Специфіка сприйняття та оцінювання рухового досвіду у педагогіці рухової активності та фізичних зусиль uk
dc.title.alternative Specifics of perception and assessment of motor experience in the pedagogy of motor activity and physical effort uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 378:37.03-057.87(045)
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series15.2024.1(173).10


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу