Дисертація присвячена дослідженню впливу інтелектуального компонента на становлення життєвих стратегій молоді. Здійснено теоретико-методологічний аналіз наукових підходів до вивчення зазначеної проблеми в зарубіжній та вітчизняній психології, визначено поняття та зміст інтелектуального компонента, його роль у становленні життєвих стратегій молоді, особливості впливу рефлексивних, вербальних та прогностичних здібностей як змістових конструктів інтелектуального компонента на становлення життєвих стратегій молоді. Експериментально досліджено психологічні особливості впливу рівня розвиненості інтелектуального компонента (рефлексивних, вербальних та прогностичних здібностей) на становлення життєвих стратегій молоді. Визначено критерії (ментальна опрацьованість, емоційно-смислова насиченість, автономність та адаптивність життєвих стратегій), показники та рівні (високий, середній, низький) розвитку життєвих стратегій студентської молоді.
The dissertation is devoted to the investigation of the influence of an intellectual component on formation of life strategies of youth. The theoretical and methodological analysis of scientific approaches to studying of the given problem in foreign and domestic psychology is realized, the concept and the content of the intellectual component, its role in formation of life strategies of youth, features of influence reflective, verbal and prognostic abilities as structural parts of the intellectual component on the formation of life strategy of youth is defined. Psychological features of influence of a level of development of an intellectual component (reflective, verbal and prognostic abilities) on the formation of vital strategies of youth are experimentally investigated. It is substantiated the criteria (mental elaboration, an emotionally-semantic saturation, autonomy and adaptability of life strategies), indicators and development levels (high, medium, low) of life strategies of student's youth.