У дисертації досліджено проблему цілісного сприйняття учнями основної та старшої школи навчального матеріалу з механіки. Розроблено методику навчання механіки у загальноосвітніх навчальних закладах на основі мультимедійних освітніх засобів, яка ґрунтується на інтегративній моделі організації навчального процесу та відповідає вимогам компетентнісного і діяльнісного підходів у навчанні. Розроблено теоретичні та методичні основи використання у процесі вивчення компонентів змісту механіки мультимедійних засобів навчального призначення, які забезпечують реалізацію принципів унаочнення і доступності освітнього процесу. Показано, що запропонована методика вивчення механіки в основній та старшій школі із застосуванням мультимедійних засобів сприяє формуванню в учнів основ продуктивної пізнавальної діяльності, забезпечує більш грунтовне засвоєння ними сутності сучасної фізичної картини світу та підвищення якості фізичної освіти.
The thesis deals with the problem of a holistic perception of the students primary and high school educational material on mechanics. The author proposed the methodic of teaching physics in secondary school. This methodic based on the integrative model of the organization the educational process and meets the requirements of the competence. The dissertation contains some theoretical and methodical foundations of using the educational multimedia, that provide the implementation of the principles of the visualization and the accessibility the learning process. The author justifies the methodic of studying the mechanics in secondary school using multimedia tools, because this method contributes to the development bases of the productive activity and the cognitive activity of pupils. It's provides a more profound assimilation of the nature of modern physical picture of the world and improve the quality of the physical education.