Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Феномен стресостійкості як провідного чинника збереження здоров’я учнівської молоді

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Дьоміна, Жанна Геннадіївна
dc.contributor.author Oмельчук, Олена Володимирівна
dc.date.accessioned 2024-01-24T10:33:47Z
dc.date.available 2024-01-24T10:33:47Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Дьоміна, Ж. Г. Феномен стресостійкості як провідного чинника збереження здоров’я учнівської молоді / Ж. Г. Дьоміна, О. В. Oмельчук // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15 : Науково- педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наукових праць / За ред. О. В. Тимошенка. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2023. – Вип. 12 (172). – С. 73-77. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/43734
dc.description.abstract Автори статті наголошують, що сьогодні вивчення феномену стресостійкості набуває міждисциплінарного характеру, а стрес та стресостійкість є предметом дослідження науковців різних галузей: медиків, психологів, педагогів, біологів, соціологів та ін. Метою роботи є здійснити теоретичний контент-аналіз феномену стресостійкості як чинника збереження здоров’я школярів. Вказано, що сучасними науковцями активно вивчається феномен стійкості до стресу та існує низка дефініцій поняття «стресостійкість». Зазначено, що стресостійкість є процесом і результатом успішної адаптації до важких або складних життєвих обставин, особливо через розумову, емоційну та поведінкову гнучкість і адаптацію до зовнішніх і внутрішніх вимог. На цю якість особистості школярів впливають різні фактори: когнітивні, особистісні та природжені, а також середовище та досвід. Досліджено фактори, що впливають на стресостійкість учнівської молоді; узагальнено основні характеристики стресостійкості особистості Висновки: Феномен стресостійкості привертає увагу сучасних дослідників в Україні та світі. Стресостійкість – це сукупність особистих якостей, що дозволяють переносити стресові ситуації або пом’якшити їх наслідки. Низький рівень стресостійкості знижує фізичне та ментальне здоров’я дітей та молоді. Тому актуальним завданням сьогодення навчання стресостійкості учнів різного шкільного віку та студентів в освітньому процесі фізичного виховання. uk
dc.description.abstract The authors of the article emphasize that today the study of the phenomenon of stress resistance is becoming interdisciplinary, and stress and stress resistance are the subject of research by scientists from various fields: physicians, psychologists, educators, biologists, sociologists, etc. The purpose of the study is to carry out a theoretical content analysis of the phenomenon of stress resistance as a factor in maintaining schoolchildren's health. It is indicated that modern scientists are actively studying the phenomenon of stress resistance and there are a number of definitions of the concept of “stress resistance”. It is noted that stress resistance is a process and result of successful adaptation to difficult or challenging life circumstances, especially through mental, emotional and behavioral flexibility and adaptation to external and internal requirements. This quality of students' personality is influenced by various factors: cognitive, personality and innate, as well as environment and experience. The factors influencing the stress resistance of students are investigated; the main characteristics of personality stress resistance are summarized. Conclusions: The phenomenon of stress resistance is attracting the attention of modern researchers in Ukraine and the world. Stress tolerance is a set of personal qualities that allow one to endure stressful situations or mitigate their consequences. A low level of stress resistance reduces the physical and mental health of children and youth. Therefore, it is an urgent task to teach stress resistance to pupils of different school ages and students in the educational process of physical education. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова uk
dc.subject стрес uk
dc.subject стресостійкість uk
dc.subject школярі uk
dc.subject збереження здоров’я uk
dc.subject фізичне виховання uk
dc.subject stress uk
dc.subject stress resistance uk
dc.subject schoolchildren uk
dc.subject health maintenance uk
dc.subject physical education uk
dc.title Феномен стресостійкості як провідного чинника збереження здоров’я учнівської молоді uk
dc.title.alternative The phenomenon of stress resistance as a leading factor in preserving the health of schoolchildren uk
dc.type Article uk
dc.identifier.doi 10.31392/UDU-nc.series15.2023.12(172).13


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу