Стаття присвячена обґрунтуванню інтегрованої тьюторської моделі розвитку соціально-особистісних компетентностей учнів старших класів. Автором доведено актуальність інтегративного підходу для організації тьюторської підтримки в закладі загальної середньої освіти. У статті автором визначені складники інтегрованої тьюторської моделі: цільовий, змістовний, процесуально-технологічний, результативний. Автором аргументовано розкрито зміст кожного блоку. Зазначено мету та основні завдання інтегрованої тьюторської моделі – у цільовому блоці; вказано методологічні підходи, закономірності та принципи побудови моделі – у змістовному блоці; проаналізовано різні інтеграційні можливості тьюторської підтримки у процесуально-технологічному блоці; у результативному блоці визначені результати розвитку соціально-особистісних компетентностей засобами тьюторингу. У статті зазначені види тьюторської підтримки: академічна та неакадемічна, розкрито зміст кожного з видів та способи реалізації в контексті розвитку соціально-особистісних компетентностей учнів старших класів. Також автором доведено необхідність інтеграції освітнього та тьюторського процесів, наведені приклади такої інтеграції: поєднання тьюторської підтримки у навчальній та виховній діяльності школи. У статті проаналізовані форми організації тьюторингу в школі: індивідуальні та групові. Також автором виокремлені методи тьюторської діяльності, що складаються з методів тьюторської підтримки та методів розвитку соціально-особистісних компетентностей. Автором розглянуті організаційні та управлінські складники інтегрованої тьюторської моделі. Виділені чотири етапи організації тьюторської діяльності: орієнтовно-діагностичний, спільне визначення цілей, планування співпраці; реалізація плану; підбиття підсумків співпраці. Також автором зазначена необхідність поєднання тьюторського та загального освітнього процесів в управлінській діяльності.
The article is dedicated to the substantiation of the integrated tutoring model for the development of social and personal competencies of high school students. The author proves the relevance of an integrative approach to the organization of tutoring support in an institution of general secondary education. In the article, the author defines the following components of the integrated tutoring model: objective, informative, procedural and technological and effective. The author explains the content of each block in a reasoned manner. The purpose and main tasks of the integrated tutor model are specified in the “objective” block of the article; methodological approaches, regularities and principles of model construction are indicated in the informative block; various integration possibilities of tutor support are analysed in the procedural-technological block; in the effective block, the results of the development of social and personal competences by means of tutoring are determined. The article indicates two types of tutoring support: academic and non-academic, the content of each type and methods of implementation in the context of the development of social and personal competencies of high school students are disclosed. The author also proves the need for the integration of educational and tutoring processes, examples of such integration are given: the combination of tutoring support in the educational and educational activities of the school.The article analyses individual and group forms of organization of tutoring at school. Also, the author distinguishes methods of tutoring activity, consisting of methods of tutoring support and methods of developing social and personal competencies. The author considers the organizational and management components of the integrated tutoring model. Four stages of the organization of tutoring activity are distinguished: indicative and diagnostic, joint definition of goals, planning of cooperation; implementation of the plan; summary of cooperation. The author also notes the need to combine tutoring and general educational processes in management activities.