У дисертаційному дослідженні здійснено теоретичний аналіз понять: культура, культура мислення особистості, інтелектуальна культура особистості, інтелектуальний розвиток, готовність вчителя до здійснення педагогічної діяльності, педагогічна технологія; уточнено зміст понять: інтерактивний метод навчання, завдання комбінованого характеру, завдання з логічним навантаженням; запропоновані авторські тлумачення понять: культура мислення молодшого школяра, інтелектуальна культура вчителя, розроблено їх зміст та структуру як інтегративних особистісних утворень, в яких представлені взаємопов’язані між собою мотиваційна, пізнавальна та соціальна сфери; окреслено критерії та рівні сформованості культури мислення молодшого школяра, готовності майбутнього вчителя до формування культури мислення молодшого школяра.
In scientific research is carried out theoretical analysis of concepts: culture, culture of individual thinking, intellectual culture of personality, intellectual development, teacher readiness to implement educational activities, educational technology, clarified the content of concepts: an interactive teaching method, combined nature of the task, the task of logical stress, suggested author interpretation of concepts: the culture of thinking of young schoolchildren, intellectual culture of the teacher, developed the content and structure as an integrative personality formation, which presents interrelated motivational, cognitive and social sphere, outlined the criteria and level formation of cultural thinking younger ones, the future of teacher preparedness to a culture of thinking of young schoolchildren.