The article presents the concept of life values as a way of attitude of people belonging to different age and social groups to a healthy lifestyle. Regardless of the individual priorities of each person, the following are common for most: family, friendship, material well-being, career, health, creativity, self-development, and spirituality. It was determined that for most people, the concept of life values includes relationships with loved ones, harmony, health and beauty, both external and internal, and with age the vector changes in the direction of spiritual values and recreation, but the general understanding of values remains constant.
It has been established that physical education and sports are important in the formation of a healthy lifestyle of a person, spiritual and physical development, where the rejection of bad habits is a prerequisite for a healthy lifestyle. The question of “free time” requires a more conscious attitude to its planning and filling. The opportunity to think about the content of one's own free time led to an understanding of the unconscious and uncontrolled use of time.
В представленій статті розкрито поняття життєвих цінностей як способу ставлення людей, що належать до різних вікових та соціальних груп, до здорового способу життя. Не зважаючи на індивідуальність пріоритетів кожної окремо взятої людини, спільними для більшості є: сім’я, дружба, матеріальний добробут, кар’єра, здоров’я, творчість, саморозвиток, духовність.
Визначено, що для більшості людей поняття життєвих цінностей включає в себе стосунки з близькими, гармонію, здоров’я та красу, як зовнішню, так і внутрішню, причому із віком вектор змінюється у напрямку духовних цінностей та відпочинку, але загальне розуміння цінностей лишається сталим.
Встановлено, що заняття фізичною культурою і спортом має важливе значення у формуванні здорового способу життя людини, духовного і фізичного розвитку, де обов’язковою умовою здорового способу життя відмова від шкідливих звичок.
Виявлено, що питання «вільного часу» вимагає більш свідомого ставлення до його планування та наповнення. Можливість замислитись над змістом власного вільного часу призвела до розуміння неусвідомленого та неконтрольованого використання часу, тим більше, що здоровий спосіб життя включає не лише заняття спортом та відмову від шкідливих звичок, а й формування звички гармонійно планувати і кожен день, і життя в цілому, в емоційному, фізичному, комунікативному, інтелектуальному, психоемоційному плані. Результати проведеного дослідження дозволяють зробити висновок про те, що, незалежно від віку, соціального статусу та способу життя, кожна людина в своєму розумінні здорового способу життя, ототожнює це розуміння із поняттям життєвих цінностей, що є дуже важливим фактором у формуванні стратегії фізичного виховання населення різних вікових груп, яка лежить в основі як державної програм та стратегії розвитку, так і роботи кожного окремо взятого тренера, вчителя та керівника підрозділу будь-якої компанії чи виробництва.